Težave na ljubljanskih avtobusih? “Kar petkrat sem poskusil plačati, pa ni šlo”

Slovenija 20. Jan 202316:58
LPP
Borut Živulovć /BOBO

Nekateri potniki ljubljanskih avtobusov imajo po zamenjavi čitalcev težave z nakupom vozovnic. Na Ljubljanskem potniškem prometu odgovarjajo, da oprema in aplikacija delujeta dobro, težave lahko nastanejo le zaradi nepravilne uporabe telefona oziroma mobilne Urbane.

Na avtobusih Ljubljanskega potniškega prometa (LPP) so konec leta zamenjali stare čitalce za validacijo vozovnic. Številni uporabniki, ki za plačilo vozovnice uporabljajo mobilni telefon oziroma mobilno Urbano, pa imajo po zamenjavi težave pri plačilu vožnje. Kljub več poskusom včasih le stežka kupijo vozovnico.

“Ogorčen sem, danes sem na avtobusu svojo vozovnico kar petkrat poskusil plačati z mobilno Urbano, a mi ni uspelo. Domov sem se odpeljal na ‘šverc’. S strahom sem neprestano pogledoval proti vratom, če bodo vstopili kontrolorji in me oglobili,” svoje težave s plačilom opisuje eden od bralcev N1. Podobne težave imajo tudi drugi uporabniki ljubljanskih avtobusov.

Ali je torej težava v novih čitalcih? Namestnik direktorja LPP Rok Vihar je za N1 povedal, da informacija, povezana z nedelovanjem aplikacije Urbana, ni točna. “Aplikacija Urbana na novi strojni opremi normalno deluje. Enako velja tudi za storitev Moneta oziroma Valu,” je dejal.

“Nekateri uporabniki so nas sicer res obvestili o nedelovanju aplikacije oziroma storitve Valu v primerih, ko se transakcija izvaja preko tehnologije DOV (ang. Data Over Voice), vendar je bilo v vseh primerih ugotovljeno, da storitev normalno deluje,” je še povedal sogovornik.

Na LPP pojasnjujejo, kaj je razlog za težave pri nakupu

Kot pojasnjuje Vihar, je bilo nedelovanje v teh primerih posledica kombinacije različnih dogodkov: prislanjanje telefona na napačno mesto, prenizka jakost zvočnika telefona ali avtomatski preklop na storitev plačevanja z brezstično kartico, kar se včasih zgodi pri telefonih proizvajalca Apple, ko aparat zazna bližino čitalca NFC.

“Z uvedbo nove aplikacije Urbana, ki je trenutno v zaključni fazi testiranja, se bo tehnologija DOV pri uporabi Urbane popolnoma poslovila in pričakujemo, da takrat tudi do omenjenih zapletov ne bo več prihajalo,” je še povedal.

Vihar je pred dnevi za N1 pojasnil, da imajo novi čitalci oziroma terminali mikrofone, ki so ključnega pomena pri plačilu s telefonom, nameščene na drugem mestu, kot so jih imeli starejši. “Pogosto se zgodi, da skušajo potniki plačilo voznine izvesti na enak način kot prej in potem morda v nekaterih primerih to plačilo ni uspešno,” je dejal. Nove naprave imajo mikrofon na levi strani, na ekranu pa je to označeno tudi s puščico.

Stari čitalniki oziroma validatorji so bili v uporabi 13 let. Takrat so nasledili žetone, mesečne vozovnice in denarna plačila za posamezne vožnje. Trenutno je vožnje z avtobusom LPP mogoče plačevati le z mestno kartico Urbana in s telefonom preko Valu Monete, ki pa ni na voljo za vse mobilne operaterje. Plačilne možnosti največ preglavic povzročajo turistom, ki se morajo ob obisku prestolnice najprej ukvarjati z iskanjem urbanomata in kioskov, v katerih lahko kupijo Urbano.

Plačevanje z bančnimi karticami v drugi polovici leta

Že septembra lani smo na N1 pisali, da bo mogoče na avtobusih Ljubljanskega potniškega prometa kmalu plačevati tudi z bančno oziroma kreditno kartico. V Javnem holdingu Ljubljana, kamor spada LPP, so nam takrat dejali, da bo novost na ljubljanskih mestnih avtobusih zaživela v začetku leta 2023.

Zdaj pa so na LPP za N1 povedali, da je razširitev storitve predvidena v drugi polovici letošnjega leta. Še vedno pa na LPP ne načrtujejo sprememb, po katerih bi lahko potniki na avtobusih vstopili tudi pri drugih ali zadnjih vratih.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.