Že pred sezono gneča na avtobusih: “Ker je toliko turistov, ni prostora za vse”

Slovenija 20. Maj 202405:17 23 komentarjev
Gneča na AP Ljubljana
Gneča pred avtobusom. Fotografija iz arhiva (Foto: Andreja Lončar/N1)

Še pred začetkom poletne turistične sezone so nekateri avtobusi iz Ljubljane proti Gorenjski polni turistov. Tudi letos se je že zgodilo, da je bil avtobus tako poln, da so morali potniki na glavni avtobusni postaji v Ljubljani počakati na naslednjega. Dve potnici sta za N1 izpostavili tudi druge težave, ki jih s seboj prinaša gneča. Ali pri prevozniku Arriva zato načrtujejo uvedbo dodatnih linij?

Za dnevne vozače iz Gorenjske, ki se v Ljubljano vozijo z avtobusom, začetek poletne sezone vsako leto predstavlja dodatno skrb. Takrat se jim namreč na poti proti Ljubljani oziroma Kranjski Gori, Bledu in Bohinju pridružijo še turisti z vseh delov sveta. Avtobusi so največkrat prepolni proti Gorenjski, je za N1 opisala študentka, ki se v prestolnico z javnim prevozom pelje skoraj vsak dan.

Zaradi polnega avtobusa včasih skupaj z drugimi potniki ne dobijo prostega sedeža. V tem primeru morajo na glavni avtobusni postaji v Ljubljani počakati na naslednji avtobus, kar jim pot proti domu podaljša za vsaj dodatne pol ure ali uro – odvisno od končne postaje (in gneče ob naslednji uri odhoda). “Ker je na avtobusu toliko turistov, ni prostora za vse,” je dejala potnica.

Dodala je, da se je ob gneči že zgodilo, da so vozniki čakajoče razdelili v skupine glede na to, kam so namenjeni. “Bilo nas je preveč, zato je voznik vprašal, kam gremo. Tistim, ki so šli do Medvod, ni dovolil na avtobus, češ da tja pelje tudi linija LPP.”

Ko smo na N1 pred dvema letoma tri dni spremljali gnečo na avtobusni postaji Ljubljana, smo opazili, da nekateri vozniki in voznice v primeru navala na avtobus potnike razdelijo tudi glede na vozovnice – na tiste, ki imajo rdečo vozovnico, to so upokojenci, in na ostale.

Prevoznik Arriva: Vsi potniki so enakovredni

Avtobusne povezave med Ljubljano in Gorenjsko zagotavlja prevoznik Arriva. Na družbi so za N1 pojasnili, da so vsi potniki obravnavani enakovredno in da v avtobus vstopajo do zapolnitve prostih mest. “Avtobusi na medkrajevnih linijah imajo omejeno število sedišč in stojišč. Voznik lahko na avtobus sprejme le število potnikov, ki tem omejitvam ustreza. S tem lahko zagotovimo varnost,” so dodatno obrazložili.

IJPP
Imetniki IJPP (integrirani javni potniški promet) vozovnic niso vezani na prevoznika, prav tako ta vozovnica velja tako za vlak kot avtobus. (Foto: Žiga Živulović jr./BOBO)

Drugi primer: ko gredo na avtobus v Ljubljani lahko le potniki do Kranja

Zapolnitev prostih mest na prvi avtobusni postaji v Ljubljani predstavlja veliko težavo tudi za potnike, ki čakajo na drugih ljubljanskih medkrajevnih postajališčih. Za N1 je spregovorila še ena potnica iz Gorenjske, ki študira v Ljubljani in je morala zaradi prezasedenosti avtobusa na postajah Remiza in Trata večkrat čakati na naslednjega.

“Enkrat sem na postaji Trata čakala avtobus, in ta je peljal mimo. Počakala sem še pol ure, da je prišel drugi, pa je tudi ta peljal mimo. Potem sem na prevoznika Arrivo napisala pritožbo, da avtobusi ne ustavljajo na postajah. Odgovorili so mi, da voznik ni ustavil, ker je bil avtobus poln, in se mi opravičili za neprijetno izkušnjo.” Odgovor družbe Arriva je posredovala tudi našemu uredništvu.

Avtobusni prevoznik je potnici v odgovoru med drugim pojasnil, da so po pritožbi “opravili razgovor z voznikom, ki je povedal, da je bil žal že v Ljubljani polno zaseden. Na Remizi, kjer je imel sedeže že zasedene, je sprejel le potnico do Kranja.”

Kaj je razlog?

Na N1 smo družbo Arriva prosili za dodatna pojasnila, zakaj je voznik sprejel potnico do Kranja, ostale potnike pa pustil na postaji. Razložili so, da se je opisani primer zgodil na medkrajevni liniji, ki od Ljubljane do Kranja poteka po regionalni cesti, zato so lahko zapolnjena tudi stojišča, nato pa avtobus zavije na avtocesto, kjer stojišča na avtobusu niso dovoljena.

“Zato voznik po tem, ko so vsa sedišča že zasedena, lahko sprejme le še potnike, ki bodo izstopili v Kranju.” Pojasnili so tudi, da polni avtobusi posledično ustavljajo le na postajališčih, kjer potniki želijo izstopiti, s čimer se sprosti prostor za vstop novih potnikov.

arriva
Arriva na AP Ljubljana (Foto: Borut Živulović/BOBO)

Naša prva sogovornica je o gneči na avtobusnih povezavah med Gorenjsko in Ljubljano izpostavila, da težava nastaja tudi v smeri Ljubljane, a načelno zunaj poletne sezone. Takrat so avtobusi polni dijakov, študentov in zaposlenih, na avtobusu pa so zaradi krajšega odseka avtoceste lahko zapolnjena samo sedišča. Zgodi se, da tako zaradi prepolnega avtobusa potniki ostanejo na postaji. Študenti zamujajo na predavanja in izpite, zaposleni pa na delovno mesto. “Zgodilo se je tudi, da voznik ni želel sprejeti potnice, ki je šla v službo,” je opisala sogovornica. Meni, da bi prevoznik to lahko enostavno rešil z uvedbo dodatnega avtobusa, saj je tisti, ki v Ljubljano prispe okoli 7. ure zjutraj “vedno nabito poln”.

“Če nam viri to omogočijo, omogočimo dodatne odhode”

Ali tudi prepolni avtobusi proti Gorenjski v začetku poletne sezone, ko še ni šolskih počitnic, kliče po uvedbi dodatnih linij? In ali v Arrivi razmišljajo o tem?

Po trenutno veljavnem voznem redu družbe Arriva, ki je objavljen na njihovi spletni strani iz Ljubljane proti Bohinju ali Kranjski Gori (gre za dve različni povezavi, ki iz Ljubljane navadno potekata izmenično na vsake pol ure), vsak dan odpelje 35 avtobusov. Prvi avtobus z glavne avtobusne postaje Ljubljana proti Gorenjski odpelje ob 5.15, zadnji pa ob 21. uri.

V družbi na vprašanje N1, ali zaradi gneče načrtujejo uvedbo dodatnih linij, niso neposredno odgovorili. Razložili pa so, da medkrajevne prevoze izvajajo v skladu z veljavno koncesijsko pogodbo z ministrstvom za okolje, podnebje in energijo ter registriranimi voznimi redni.

“Ko zaznamo, da je povečano povpraševanje v dogovoru z naročnikom, in če nam viri to omogočajo, omogočimo dodatne odhode,” so poudarili.

Med poletnimi počitnicami oziroma s 1. julijem 2024 začnejo veljati novi vozni redi, standard storitve pa določa naročnik. Glede na trenutno veljavni vozni red se pogostost prevozov na Gorenjsko zmanjša že takoj po začetku šolskih počitnic. Na dan 30. 6. tako proti Jesenicam ponujajo sedem povezav, proti Bohinjski Bistrici pa 10.

Vprašanja v zvezi z uvedbo dodatnih linij smo naslovili tudi na pristojno ministrstvo. Na odgovore še čakamo.

Podobna težava s prezasedenostjo se (v času poletnih počitnic) pojavlja tudi na linijah med Ljubljano in Primorsko. Oktobra smo se na N1 pogovarjali z bralko, ki se iz Ljubljane v Koper vozi enkrat do dvakrat tedensko. Njeno izkušnjo si lahko preberete v prispevku Kako dolgo se bo še treba boriti za sedež na avtobusu?

Bonus video: kaj morate vedeti pred evropskimi volitvami?

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje