
Ljubljanski mestni svet je v ponedeljek potrdil podražitev enkratne avtobusne vozovnice, ki bo od 1. oktobra stala 1,5 evra. Župan Zoran Janković je na današnji redni tedenski novinarski konferenci poudaril, da dvig cene ne bo prizadel večine potnikov, ki že imajo terminske vozovnice, z ukrepom pa želijo predvsem povečati število terminskih vozovnic med preostalimi uporabniki javnega potniškega prometa v prestolnici.
Potem ko so ljubljanski mestni svetniki v ponedeljek potrdili podražitev enkratne vozovnice za mestni avtobus – od 1. oktobra bo cena vožnje znašala 1,5 evra –, se je na redni tedenski novinarski konferenci na podražitev odzval ljubljanski župan Zoran Janković.
Janković je dejal, da je bil z razpravo v mestnem svetu zadovoljen, prav tako ga veseli dejstvo, da je bil predlog o podražitvi vozovnic izglasovan z močno podporo. Za je glasovalo 25 svetnikov, proti jih je bilo 16. "Naloga opozicije je, da je proti, zato je opozicija," je dejal Janković.
Janković: Podražitve imetniki terminskih vozovnic ne bodo občutili
"Zadnjo podražitev enkratne vozovnice LPP smo izvedli leta 2019. V gradivu za sejo je bilo zelo jasno napisano, da je inflacija v vseh teh letih okoli 25-odstotna. Tudi minimalna plača se je povišala za 47 odstotkov. Še vedno ostaja v veljavi to, da bodo ljudje lahko prestopali brezplačno v 90 minutah od validacije vozovnice," je dejal ljubljanski župan.
Po njegovih besedah je bil namen dviga cene za enkratno vozovnico, da se izenači tarifna lestvica javnega linijskega prevoza s tarifno lestvico, ki velja v mestnem prometu.
"Mi smo to celotno zadevo temeljili na tem, da povečamo število terminskih vozovnic. Trenutno imamo okoli 75 odstotkov potnikov s terminskimi vozovnicami. Verjamemo, da bo ta ukrep še povečal število terminskih vozovnic, da bomo kmalu dosegli 80 odstotkov in več. Ko bomo to dosegli, bomo lahko tudi odprli vsa vrata, ker bo toliko ljudi imelo terminske vozovnice," je dejal Janković.

Ob tem je poudaril, da okoli 75 odstotkov potnikov, ki že imajo terminske vozovnice, podražitve ne bodo občutili, ker se bo za 20 centov podražila le vozovnica za enkratno vožnjo.
Dodal je, da ljubljanska mestna občina namenja podjetju LPP 14 milijonov evrov subvencij z namenom, da "držimo iste cene vozovnic in da kupujemo nove avtobuse".
Cene parkirnin za zdaj v Ljubljani ostajajo nespremenjene
Ljubljanski župan je izpostavil, da mora promet v Ljubljani biti bolj trajnosten, torej, da se ljudje za premagovanje relacij v prestolnici odločajo za uporabo avtobusov, koles, tudi vlakov ali pa gredo peš.
Po njegovih navedbah gredo ukrepi v pravo smer, saj se mora zmanjšati število avtomobilov, ki vsak dan pridejo v Ljubljano, v veliki večini pa je v posameznem avtomobilu le en potnik. K temu bi zelo pripomogla tudi hitra povezava z vlakom med Mariborom in Ljubljano, po kateri bi lahko potniki v glavno mesto pripotovali v okoli 50 minutah.
Cene parkiranja za stanovalce Ljubljane – torej za tiste, ki izpolnjujejo pogoje, da pridobijo dovolilnice za parkiranje na ulicah – se po županovih besedah ne bodo spremenile. "To sicer ne zagotavlja parkirnega mesta, ampak vsi ostali, ki bi želeli tam parkirati, morajo plačevati parkirnine na parkomatih," je dejal Janković.
Dodal je, da občina zaenkrat ne načrtuje podražitev parkirnin na parkomatih, bodo pa razširili nekatere cone za plačila parkirnin in možnosti izdaje dovolilnic za območja, kjer jih trenutno še ni.
Ostro je obsodil početje nekaterih, ki svoja vozila puščajo na zelenicah in pločnikih, ter poudaril, da bodo to ljubljanski mestni redarji še naprej sankcionirali. Dejal je, da je tudi sam v nedeljo poklical mestne redarje, ko je na območju Šiške opazil vozilo, ki je bilo parkirano na pločniku, da so ga odstranili.

Kdaj bo na Ljubljanici zaživel javni potniški promet?
Ljubljanski župan je nekaj besed namenil tudi o uvedbi javnega potniškega prometa po Ljubljanici. Dejal je, da je stvar sicer "še precej daleč od izvedbe takšnega projekta", ampak da je že podpisan dogovor med štirimi investitorji, ki je ocenjen na 55 milijonov evrov.
Pojasnil je, da bo treba urediti območje, kjer je t. i. Plečnikova zapornica, ki se bo, ko bo urejen potniški promet po Ljubljanici, dvignila in bo namenjena samo za ogled, saj je že zelo dotrajana. Promet naj bi po načrtih potekal do sotočja Ljubljanice oziroma do gostišča Portal. Potniški promet bodo po njegovih navedbah lahko izvajale samo lesene ladjice, ki jih bo poganjala sončna energija.

Urediti bo treba področje celotne Ljubljanice, počistiti bo treba mulj z dna, tudi pot za pešce in kolesarje se bo spustila bližje k reki. Ocenil je, da bi se lahko nekateri projekti že začeli izvajati čez približno eno leto in pol.
"Ne pričakujem kakšnega posebnega navala pri uporabi rečnega potniškega prometa, bodo pa vse te zasebne ladjice sprejemale potnike, ki imajo Urbano, enkratna vožnja bo enaka ceni vozovnice na LPP, torej 1,5 evra," je še dodal Zoran Janković.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje