Facebook je z začetkom leta 2022 prenehal izgubljati uporabnike.
Število dnevno aktivnih uporabnikov Facebooka se je v prvih treh mesecih leta povečalo na 1,96 milijarde, je v sredo sporočila družba Meta, Facebookova lastnica. To pomeni preobrat v primerjavi z lanskim letom, ko je družbeno omrežje prvič poročalo o upadu števila uporabnikov, piše BBC. “Naše storitve danes uporablja več ljudi kot kdajkoli prej in ponosen sem, da naši izdelki služijo ljudem po vsem svetu,” je dejal vodja družbe Meta Mark Zuckerberg, ki je Facebook ustanovil leta 2004.
Toda Meta, ki ima v lasti tudi Instagram in WhatsApp, kljub temu še vedno poroča o najpočasnejši rasti prihodkov v najmanj desetletju. Prihodki v prvih treh mesecih leta so se v primerjavi z letom 2021 povečali le za sedem odstotkov in dosegli 27,9 milijarde dolarjev. Analitiki pravijo, da podjetja zmanjšujejo oglaševanje, saj se spopadajo z naraščajočimi stroški in gospodarsko negotovostjo, ki je deloma posledica vojne v Ukrajini.
A Google in Facebook, ki od nekdaj veljata za glavni spletni mesti za oglaševanje, se spopadata z vse večjo konkurenco. Nove platforme, kot je TikTok, privabljajo uporabnike, v spletno oglaševanje pa vstopa tudi velikan spletnega nakupovanja Amazon.
Googlova lastnica Alphabet je v začetku tega tedna sporočila, da so se prihodki od oglaševanja v prvih treh mesecih leta povečali za 22 odstotkov, kar je počasneje, kot so pričakovali analitiki, na težave pa opozarjajo tudi manjše družbe.
Zuckerberg je dejal, da podjetje vlaga v svoje videoposnetke “Reels”, da bi konkuriralo TikToku, in pričakuje, da bo prodaja oglasov nadoknadila zaostanek. Meta pa se spopada tudi z novimi pravili o zasebnosti podjetja Apple, ki otežujejo ciljno usmerjanje oglasov. Podjetje je navedlo, da bi ga lahko spremembe letos stale deset milijard dolarjev izgubljenega prometa.
Podjetje je sporočilo, da v prihodnjih mesecih pričakuje od 28 do 30 milijard dolarjev prihodkov, kar je pod ocenami analitikov. Meta je dejala, da to odraža dejavnike, kot sta vojna v Ukrajini in morebitni vpliv regulativnih sprememb v Evropi. Marca je Rusija sicer omejila dostop do Facebooka in Instagrama po invaziji na Ukrajino.
Zuckerberg je dejal, da bo podjetje v naslednji fazi rasti veliko vlagalo v umetno inteligenco in virtualno resničnost, tako imenovani metasvet. Vendar ga to za zdaj drago stane. Na splošno je Metin dobiček v tem četrtletju znašal 7,46 milijarde dolarjev – več, kot so pričakovali analitiki, vendar še vedno za 20 odstotkov manj kot v istem obdobju lani. “Metino oglaševalsko poslovanje se še naprej spopada z nekaterimi izzivi,” je dejala Jasmine Enberg, glavna analitičarka podjetja Insider Intelligence. Prav spremembe oglaševanja podjetja Apple so neposredne grožnje Metinemu poslovanju. “V kombinaciji z vzponom storitve TikTok, pomisleki glede varnosti blagovnih znamk in spremembami v vedenju uporabnikov družbenih medijev se je ustvarila popolna nevihta, ki se je usmerila neposredno proti prihodkom iz oglaševanja podjetja Meta. Kljub temu je jasno, da se oglaševalci še vedno obračajo na Facebook in Instagram, da bi dosegli svoje široko občinstvo,” je še povedala Enberg.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!