Umazana igra Facebooka: najeli podjetje, da bi oblatili TikTok

Magazin 03. Apr 202214:50 > 16:08 1 komentar
TikTok
Profimedia

Podjetje Meta naj bi plačalo republikanskemu svetovalnemu podjetju za blatenje TikToka, ki je ena najhitreje rastočih socialnih platform na svetu.

Meta, matično podjetje Facebooka, Instagrama in drugih družbenih medijev, očitno igra umazano igro za prevlado nad TikTokom, ki postaja vse bolj priljubljen kanal med ameriškimi najstniki. Zato se je ameriški tehnološki gigant zatekel h kampanji blatenja.

Meta plačuje svetovalcem iz podjetja Targeted Victory, ki deluje na območju D.C., da v lokalnih časopisih objavljajo mnenja in pisma urednikom, v katerih opozarjajo na škodljive trende na TikToku. Podjetje je želelo razširiti sporočilo, da je “Meta trenutno najbolj priljubljena aplikacija in da TikTok predstavlja resnično grožnjo, saj je aplikacija v tuji lasti, uporabljajo pa jo predvsem mladi najstniki”. To je v internem elektronskem sporočilu zapisal direktor republikanskega podjetja, zgodbo pa je razkril Washington Post. “Sanjsko bi bilo, da bi lahko plasirali zgodbe z naslovi, kot so ’Od plesa do nevarnosti: kako je TikTok postalo najbolj škodljivo družbeno omrežje za otroke’,” pa je zapisal drug zaposleni v podjetju.

Tisti, ki so delali na kampanji za blatenje TikToka, so v lokalne medije plasirali zgodbe, ki so vsebovale tudi neresnične, neutemeljene trditve, ki so TikTok povezovale z domnevno nevarnimi trendi, priljubljenimi med najstniki. A v resnici so se ti trendi začeli na Facebooku.

Med temi trendi je bil na primer tisti iz leta 2021, ko so učenci vandalizirali šolsko lastnino. Podjetje Targeted Victory je to zgodbo plasiralo v lokalne medije v Michiganu, Minnesoti, Washingtonu in Massachusettsu. A kot je razkrila Anna Foley v podkastu Reply All, se je ta trend najprej pojavil prav na Facebooku. S to kampanjo je Meta želela preusmeriti kritike, ki jih je bila deležna sama, in so letele predvsem na njihova pravila glede zasebnosti.

Meta
PROFIMEDIA

Kampanja je jasni pokazatelj Facebookove oziroma Metine zaskrbljenosti nad tem, da na svojo platformo ne pritegnejo več novih mladih uporabnikov. V internem poročilu iz marca lani so raziskovalci Mete zapisali, da najstniki na TikToku preživijo dvakrat do trikrat več časa kot na Instagramu. TikTok, ki je sicer v lasti kitajskega podjetja ByteDance, pa še naprej raste v višave.

V komentarju za Washington Post je predstavnik TikToka dejal, da so “zelo zaskrbljeni” zaradi poročanja določenih lokalnih medijev o domnevnih trendih, ki jih na platformi sploh ni. Medtem pa je predstavnik Mete Andy Stone zagovarjal kampanjo, rekoč, da bi se morale vse platforme “soočiti z nadzorom s strani javnosti, ki gre z roko v roki z njihovim naraščajočim uspehom”.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje