Po razkritju informacij o spornem delovanju tehnološkega giganta, ki jih je razkrila žvižgačka Frances Haugen, nekdanja podatkovna znanstvenica na Facebooku, se je nekaj ur pred njenim nastopom pred kongresom tudi uradno odzval Mark Zuckerberg. Njegovi poskusi, da bi jo očrnil, pa so se izkazali za neuspešne.
V svojem več kot tisoč besed dolgem odzivu je Mark Zuckerberg, prvi mož Facebooka, zapisal, da je žvižgačka Frances Haugen Facebookovo raziskavo o vplivu tega družbenega omrežja na otroke, vzela iz konteksta in da ji ni mogoče zaupati, saj da je, tako Zuckerberg, “prikazala napačno podobo o podjetju.”
Haugen je, preden je podjetje zapustila, s seboj vzela več kot deset tisoč strani internih dokumentov in raziskav, ki razkrivajo sporno delovanje Facebooka. Avgusta je sicer podjetje objavilo poročilo o najbolj gledanih objavah v ZDA na tej družbeni platformi. Guy Rosen, njihov podpredsednik za integriteto, je takrat dejal, da je Facebook postal “daleč najbolj pregledna platforma na internetu.”
“Morali bi počistiti pred svojim pragom”
Poročilo je zajemalo podatke za drugo četrtletje letošnjega leta, v odzivu pa je Facebook obelodanil, da so bile najbolj obiskane strani osredotočene na izmenjavo vsebin o hišnih ljubljenčkih, kuhanju, družini. In če so bili podatki za drugo četrtletje objavljeni za javnost, pa so podatki za prvo četrtletje ostali zamolčani, saj so se vodilni na Facebooku odločili, da teh podatkov ne želijo razkriti zaradi bojazni, da bi ti “okrnili ugled podjetja”, je poročal New York Times.
Zamolčano poročilo je namreč pokazalo, da je bila najbolj deljena povezava v prvem četrtletju letošnjega leta članek o tem, da je po cepljenju umrl zdravnik. Če bi objavili tudi ta del poročila, to ne bi ustrezalo podobi podjetja, ki jo hočejo pokazati svetu, in sicer, da Facebook ni ena glavnih platform za širjenje proticepilskega sentimenta in da pomembno ne prispevajo k oklevanju do cepljenja proti covidu-19 sredi pandemije.
Ko je Times le objavil to informacijo, je Facebook vendarle priznal odgovornost. “Morali bi počistiti pred svojim pragom,” je dejal Andy Stone, predstavnik Facebooka za odnose z javnostmi.
Kaj še skriva Facebook?
Podjetje je bilo kritizirano tudi s strani raziskovalcev Univerze v New Yorku, ki so preučevali dezinformacije na platformi. Facebook jim je dostop do platforme preprečil, odločitev pa utemeljil s tem, da poteka ločena študija o političnih oglasih, ki omogoča, da uporabniki anonimno delijo oglase, ki jih opazijo, z raziskovalci.
Facebook sicer redno objavlja poročila o uveljavljanju svojih pravil in informacije o tem, koliko vsebine, ki tem pravilom ne sledi, pri tem odstranijo, recimo sovražni govor. To leto so objavili, da so za revizijo teh poročil najeli podjetje EY.
To, da so se odločili za sklenitev pogodbe z revizorjem, je dobrodošla poteza, a vseeno se postavljajo vprašanje: kaj vse Facebook ve in ne deli z javnostjo? In kdo ustvarja lažno sliko podjetja in tega, kakšen vpliv ima na družbo?
Neuspešen poskus očrnitve žvižgačke
Žvižgačko Frances Haugen so pri Facebooku poskušali prikazati kot zaposleno, ki ni bila visoko v hierarhiji podjetja in ki zato ne ve, kaj govori. A tudi ta strategija se je izjalovila.
Samidh Chakrabarti je nekdanji vodja oddelka za vključevanje uporabnikov. Pogosto so ga uporabili, ko je bilo treba javnosti predstaviti “vse dobro, kar Facebook počne”.
Po tem, ko je Haugen Facebook opisal “kot nekdanjo vodjo produktov, ki je v podjetju delala manj kot dve leti, ni imela dostopa do poročil in se nikoli ni udeležila sestankov, kjer so se sprejemale odločitve”, je Chakrabati to komentiral na družbenem omrežju Twitter: “Sam sem tam delal več kot šest let, imel dostop do številnih poročil in sestankov, in njene poglede na potrebo po regulaciji algoritmov, transparentnost raziskav in neodvisnega nadzora vidim kot popolnoma legitimne.”
**Avtor: Donie O’Sullivan, CNN
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!