Kdo bo Hrvatom reševal sezono? Vse bo odvisno od velikonočnih praznikov

Svet 21. Mar 202213:40 2 komentarja
Hrvaška
Alen Milavec/BOBO

Negotove varnostne razmere, ki so Evropo postavile na zemljevid manj varnih destinacij, so Hrvatom prekrižale načrte. A južni sosedi ostajajo optimistični. "Leto ni izgubljeno, bodo pa velikonočni prazniki pokazali, ali bo sezona dobra," ocenjuje direktor hrvaškega turističnega združenja.

Do 24. februarja, ko se je začela vojna v Ukrajini, je kazalo, da bo turizem po dveh utrujajočih letih pandemije končno zadihal. A novo negotovost zdaj prinašajo vojne razmere v Ukrajini, ki jih številni slovenski ponudniki že občutijo z odpovedjo rezervacij.

Hrvaška, ki živi od turizma, je bila lani med najbolj zaželenimi destinacijami, letos pa so si naši južni sosedi obetali novo rekordno sezono. A zaradi vojnih razmer v Ukrajini je Evropa postavljena na zemljevid manj varnih destinacij, kar je nekaj sivih las povzročilo tudi hrvaškim turističnim delavcem.

Turistične projekcije je za hrvaški N1 orisal Veljko Ostojić, direktor hrvaškega turističnega združenja, ki ocenjuje, da trenutne varnostne razmere vsekakor vplivajo na turiste, ali bodo sploh potovali.

Na dan začetka vojne zabeležili do 50-odstotni upad rezervacij

Ostojić pojasnjuje, da bodo velikonočni prazniki, ki veljajo za začetek turistične sezone na Hrvaškem, glavni pokazatelj, ali bo turistična sezona uspešna. “Naslednjih nekaj tednov bo odločilo, kakšni bodo velikonočni prazniki, a za zdaj je stanje rezervacij razmeroma dobro. Vsekakor bo realizacija rezervacij odvisna od poteka dogodkov v Ukrajini,” je povedal Ostojić. Velik upad rezervacij med 30 in 50 odstotkov so zabeležili 24. februarja, “a v zadnjih dneh se je negativni trend ustavil, napovedi zasedenosti pa se izboljšujejo,” je dodal. Če se bodo rezervacije nadaljevale, lahko pričakujejo dobro turistično sezono. “Težko bo, a leto nikakor ni izgubljeno.”

Po dveh pandemičnih letih se Hrvatom obeta še ena “last minute” sezona, torej rezervacije gostov v zadnjih trenutkih. Navade potrošnikov so se namreč spremenile. “Tudi letos bo Hrvaška dominantna avtomobilska destinacija, medtem ko turistov od zelo daleč ne pričakujemo, torej iz Amerike, Kanade, Azije in Nove Zelandije.” Letos pričakujejo predvsem slovenske, avstrijske in nemške turiste. “Vsekakor bo na dolžino počitnic vplival splošen dvig cen življenjskih dobrin in energentov. To ne bo vplivalo na obiskanost, ampak trajanje počitnic, potrošnjo. Še enkrat poudarjam, da verjamem v dobro turistično sezono, a bodo podražitve vplivale na turistične sezone v prihodnje,” je še ocenil Ostojić.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje