Mladi se po nasvete zatečejo na TikTok, a to je lahko tudi nevarno

Svet 02. Nov 202219:15 1 komentar
tiktok hujšanje
TikTok

Tudi TikTok ni imun na problematične vsebine, ki poveličujejo hujšanje, diete in nezadovoljstvo z lastno podobo. Problematika je zaradi njegovega algoritma, ki uporabnikom ponuja posnetke na podlagi preteklih iskanj, le še večja. Najstniki in mladi odrasli se prav zaradi tega še lažje zataknejo v določene teme in trende. To pa povečuje tveganje za motnje hranjenja in nezadovoljstvo z lastnim telesom.

Mladi vse pogosteje TikTok uporabljajo namesto spletnega brskalnika, njihovim iskanjem pa se nato prilagajajo tudi posnetki, ki jih uporabnikom predlaga aplikacija.

Tako se na TikToku med najstniki reproducira kulturo težav, povezanih s prehrano in samopodobo. Videoposnetki, povezani s prehrano in telesno težo, pogosto prikazujejo nerealne slike, to pa lahko prispeva k razvoju motenj hranjenja in negativni samopodobi, so ugotavljali raziskovalci univerze v Vermontu.

Raziskovalci so analizirali vsebino 100 najbolj priljubljenih posnetkov, ki so bili opremljeni z 10 ključniki, povezanimi s hrano in težo. Vsi posnetki so imeli leta 2020, ko se je študija začela, več kot milijardo ogledov. Ugotovili so, da najpogosteje ogledani posnetki poveličujejo hujšanje, hrano pa predstavljajo kot sredstvo za hujšanje.

Uporabniki se zataknejo v določenih temah in trendih

“Vsak dan milijone najstnikov in mladih odraslih na TikToku spremlja vsebine, ki prikazuje zelo nerealno sliko prehrane in zdravja,” je povedala raziskovalka Lizzy Pope. “Mladi, ki se ujamejo v TikTokov algoritem posnetkov o hujšanju, se znajdejo v težavnem okolju,” je dodala. Pope in soavtorica Marisa Minadeo sta raziskovali, kako uporabniki uporabljajo TikTok kot vir informacij o hrani.

Mladi pa TikToka ne uporabljajo le za gledanje posnetkov, ki jim jih predlaga algoritem (t. i. For You Page), ampak jim priljubljena aplikacija nadomešča iskalnik. Tako so nedavno na Googlu ugotavljali, da skoraj 40 odstotkov mladih kraj za kosilo poišče na TikToku ali Instagramu. A bo algoritem uporabnikom še naprej ponujal posnetke z vsebino, podobno njihovemu iskanju. Uporabniki pa se lahko “zataknejo” v določenih temah in trendih, piše Sky News.

“Presenetilo nas je, koliko posnetkov na temo teže je na TikToku,” je povedala Minadeo. “Dejstvo, da si je na milijarde ljudi na spletu ogledalo vsebino o teži, veliko pove o vlogi, ki jo ima kultura prehrane v naši družbi,” je rekla.

Mladi morajo o telesni podobi razmišljati tudi izven tega, kar vidijo na družbenih omrežjih

Raziskava je pokazala, da med ustvarjalci priljubljenih posnetkov o hujšanju na TikToku ni strokovnjakov, kot so zdravniki, dietetiki in usposobljeni trenerji. Večinoma so posnetke ustvarjali belci, najstnice in mlajši odrasli.

“Mladim moramo pomagati, da bodo razvili veščine kritičnega mišljenja in lastno podobo telesa osnovali tudi zunaj družbenih omrežij,” je rekla Pope. “Resnično potrebujemo radikalen ponovni razmislek o odnosu do telesa, hrane in zdravja. Gre za spreminjanje sistemov okoli nas, da bodo ljudje lahko živeli produktivno, srečno in zdravo življenje.”

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje