62-letnega žvižgača Johna Barnetta, ki je opozarjal na nepravilnosti v proizvodnji Boeingovih letal, so našli mrtvega na parkirišču hotela, njegovo smrt preiskuje policija. Po upokojitvi leta 2017 je Barnett vložil tožbo zoper Boeing, v dneh pred smrtjo pa so ga zaslišali.
Nekdanjega uslužbenca podjetja Boeing, ki je opozarjal na nepravilnosti v proizvodnji letal, so našli mrtvega. John Barnett je bil pri Boeingu zaposlen 32 let, leta 2017 se je iz zdravstvenih razlogov upokojil. V dneh pred smrtjo je pričal v tožbi proti podjetju, poroča BBC.
Mrliški oglednik okrožja Charleston je za BBC potrdil, da je Barnett umrl. 62-letnik jer 9. marca umrl zaradi “samopoškodbe”. Njegovo smrt preiskuje policija.
Na smrt nekdanjega uslužbenca se je odzvalo tudi podjetje Boeing. Družba je sporočila, da je ob Barnettovi smrti žalostna ter da je v mislih z njegovo družino in prijatelji.
Razkril, da naj bi v letala vgrajevali tudi okvarjene dele
Barnett je od leta 2010 delal kot vodja kakovosti v tovarni v Severnem Charlestonu v ameriški zvezni državi Južna Karolina. Tam izdelujejo letala 787 Dreamliner, ki letijo predvsem na dolgih progah. Leta 2019 je Barnett razkril, da so na delavce pritiskali, naj namerno v letala vgradijo dele slabše kakovosti. Povedal je tudi, da so odkrili resne težave v sistemu, ki letalo oskrbuje s kisikom. Te težave bi povzročile, da v primeru sile ne bi delovala ena od štirih kisikovih mask.
Skrbelo ga je tudi zaradi naglice, v kateri se izdelujejo nova letala, hitro sestavljanje pa bi lahko ogrozilo varnost. Podjetje je to zanikalo.
Barnett je razkril še, da delavci niso upoštevali postopkov za sledenje sestavnim delom v tovarni. Zaradi tega so lahko okvarjeni deli hitro izginili. V nekaterih primerih so dele, ki niso ustrezali standardom, vzeli celo iz odpadkov in jih vgradili v letala, da bi preprečili zamude v proizvodnji, njegove besede povzema BBC.
Boeing trditve zanika, a je nekatere ameriški regulator potrdil
Nekdanji vodja kakovosti je na to opozoril vodstvo podjetja, a to ni sprejelo nobenih ukrepov, trdi Barnett. Boeing je njegove trditve zanikal. Vendar je ameriški regulatorni organ Zvezna uprava za letalstvo (FAA) leta 2017 potrdil nekatere Barnettove pomisleke. FAA je ugotovila, da lokacija vsaj 53 “neskladnih” delov v tovarni ni bila znana in da so veljali za izgubljene.
O kisikovih jeklenkah pa je podjetje navedlo, da so ugotovili nekaj težav, zanikajo pa, da bi jih dejansko namestili na letala.
Po upokojitvi je Barnett sprožil sodni postopek proti podjetju, piše BBC. Boeingu je očital, da ga je zaradi njegovih razkritij očrnilo in oviralo njegovo kariero. Podjetje te očitke zavrača. Nekaj dni pred smrtjo so ga zaslišali tako odvetniki podjetja kot njegov zastopnik. Zaslišanja naj bi se nadaljevala v soboto, vendar se jih Barnett ni udeležil. Mrtvega so ga našli v njegovem tovornjaku na hotelskem parkirišču.
Proizvajalec letal Boeing je po več incidentih v zadnjem času pod strogim nadzorom. V začetku januarja je z novega letala Boeinga 737 Max 9 družbe Alaska Airlines, na krovu katerega je bilo 177 ljudi, kmalu po vzletu odpadel panel z vrati. Ugotovitve ameriškega Nacionalnega odbora za varnost v prometu kažejo, da štirje ključni vijaki v vratih niso bili nameščeni.
19. januarja je enega od motorjev tovornega letala Boeing 747 med letom zajel ogenj. Zaradi požara je moralo letalo zasilno pristati.
Konec januarja pa je letalu Boeing 757 družbe Delta Air Lines, ki se je na mednarodnem ameriškem letališču v Atlanti pripravljalo na vzlet, odpadlo nosno kolo. V poročilu je navedeno, da se je letalo že postavilo v vrsto in čakalo na vzlet. Nato se je nosno kolo “odtrgalo in se odkotalilo po hribu navzdol”.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje