Oglaševanje

Pilot šel na stranišče, kopilot pa omedlel. Letalo 10 minut letelo brez nadzora

author author
Ta. L. , CNN
19. maj 2025. 10:05
Lufthansa
Foto: PROFIMEDIA

Februarja lani je potniško letalo z 205 ljudmi na krovu deset minut letelo brez pilota. Ta je odšel na stranišče, kopilot pa je nenadoma omedlel. K sreči se je dogodek končal brez hudih posledic.

Oglaševanje

Letalo družbe Lufthansa z 205 ljudmi na krovu je februarja lani deset minut letelo brez pilota, saj je kopilot omedlel. Let je bil tako deset minut brez nadzora, kaže poročilo španskega organa za preiskovanje letalskih nesreč (CIAIAC).

Poročilo kaže, da je pilot letala na letu iz Frankfurta v Sevillo 17. februarja lani odšel na stranišče in nadzor letala prepustil kopilotu. Ta pa je nenadoma izgubil zavest. Na letalu tipa Airbus A321 je bilo takrat skupaj 199 potnikov in šest članov posadke, piše v poročilu.

Oglaševanje

Letalo je kljub temu letelo brez posebnosti. Čeprav je nezavestni kopilot v tem času nenamerno upravljal komande letala, je to zaradi aktiviranega avtopilota nadaljevalo stabilen let. Snemalnik zvoka je v tem časovnem obdobju posnel nenavadne zvoke v pilotski kabini, ki so skladni z akutnim zdravstvenim stanjem moškega, navaja CNN.

Kontrolor zračnega prometa je trikrat poskušal vzpostaviti stik s kabino, a odgovora ni bilo.

Kapitan se je nato vrnil iz stranišča in poskušal odpreti vrata kabine z običajno kodo za vstop, ki osebo v kabini z zvočnim signalom opozori, naj odpre. Petkrat je poskusil, obenem pa je član kabinske posadke tudi vzpostavil medklic znotraj letala. Ker odgovora ni bilo, je kapitan uporabil nujno kodo za odklepanje vrat in le prišel v kabino. Ponovno je prevzel nadzor nad letalom.

Oglaševanje

Pilot in kopilot
Foto: PROFIMEDIA

Po poročanju Associated Pressa je Lufthansa za nemško tiskovno agencijo dpa sporočila, da se je seznanila z ugotovitvami španske preiskave in da je tudi njen oddelek za varnost v letalstvu izvedel ločeno preiskavo. Vsebina te preiskave ostaja zaupna, poroča dpa.

Kopilotu so prvo pomoč nudili člani posadke in zdravnik, ki je potoval kot potnik. Kasneje je prišel k zavesti in dejal, da se spominja oskrbe posadke in zdravnika, piše v poročilu.

Oglaševanje

Kapitan se je odločil, da bo let preusmeril na letališče Adolfo Suarez Madrid - Barajas, kjer je pristal približno 20 minut kasneje. Kopilota so v Madridu odpeljali v bolnišnico, kjer je ostal nekaj ur.

Preiskava je pokazala, da je bila kopilotova nezmožnost delovanja posledica obstoječe nevrološke motnje, za katero ni vedel in ki ni bila zaznana med njegovim rednim zdravniškim pregledom za pridobitev dovoljenja za letenje. Zdravniško spričevalo so kopilotu po dogodku začasno odvzeli.

Španski preiskovalci so dogodek označili kot "izjemno okoliščino" in poudarili, da so kapitani usposobljeni za primere, ko pride do nezmožnosti delovanja drugega pilota.

Oglaševanje

Čeprav so takšni primeri redki, se nepričakovane nezmožnosti pilotov – tudi nenadna smrt – med letom vendarle lahko zgodijo, še navaja poročilo.

V bazi Evropske komisije, ki beleži dogodke v prometu, so med letoma 2019 in 2024 obravnavali 287 primerov nezmožnosti pilotov med letom.

Teme

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje

Spremljajte nas tudi na družbenih omrežjih