Ker je Arena Sport vsega nekaj dni po enem najhujših varnostnih incidentov na severu Kosova predvajala sporen oglasni spot, ki je poveličeval kosovske Srbe, ki so napad izvedli, je kosovski regulator ta športni program na Kosovu začasno prepovedal. Zdaj se je oglasil lastnik tega TV programa, Telekom Srbije, ki je v stoodstotni srbski državni lasti. A njihov odziv, meni profesor Marko Milosavljević, je mogoče sprejeti zgolj z začudenjem.
Na Kosovu, kjer se je 24. septembra zgodil eden najresnejših varnostnih incidentov, okoli 30.000 gospodinjstev že teden dni ne more spremljati programa Arena Sport.
Kosovski regulator ga je namreč začasno prepovedal, saj je Arena Sport vsega nekaj dni po napadu do zob oboroženih mož na severu Kosova kosovskemu občinstvu predvajala spot, ki je poveličeval kosovske Srbe, ki so napad izpeljali. To je kosovsko javnost v silno občutljivem in napetem trenutku močno vznemirilo.
Zdaj se je oglasil tudi Telekom Srbije, ki je v stoodstotni državni lasti in lastnik tega športnega kanala. “Menimo, da je ta odločitev kosovskega regulatorja izjemno stroga, saj ni upoštevala našega dolgoletnega dela na Kosovu, ki je bilo brez težav. Gre za oglas, ki smo ga predvajali v oglasnem bloku in je bil posvečen Banjski. V tako težkih časih bi moral vsak regulator razumeti medije,” je dejal Vladimir Lučić, generalni direktor Telekoma Srbija.
Kot je za N1 Zagreb povedal profesor na ljubljanski fakulteti za družbene vede Marko Milosavljević, je izjavo direktorja Telekoma Srbija mogoče sprejeti zgolj z začudenjem. Namreč, kako pa naj bi regulatorji razumeli oddajanje propagandnih in to vojnih sporočil v športnih oddajah, v katerih so bila sporočila slava (srbskim; op.a.) junakom in pomnili bomo, se sprašuje.
“To je treba razumeti kot paniko v vrstah Telekoma Srbija, verjetno pa tudi v vrstah vladajoče politične strukture. Kaže, da želijo zmanjšati škodo, ki je nastala po odločitvi za predvajanje tega spota, ampak tega se ne da doseči čez noč in z eno izjavo,” poudarja Milosavljević.
Arena Sport s plačilom kazni, ki jo čaka, zagotovo ne bo imela težav, dodaja Milosavljević, saj je za nakup športnih pravic že do zdaj preplačala ogromno. Samo za angleško premiere ligo so dali 600 milijonov evrov, kar je absoluten rekord. Cena za te pravice je celo v Nemčiji manj kot 30 milijonov, v Srbiji pa sto milijonov na sezono za isto stvar. Bistveno večji problem pa je lahko, če bi ta športni kanal izklopili tudi v drugih državah Zahodnega Balkana.
“V tem primeru pa bi lahko organizatorji športnih pravic premislili o svojem sodelovanju s Telekomom Srbije ali se celo umaknili, še pravi Milosavljević. UEFA pa za zdaj tega ne komentira.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!