
Implozijo podmornice Titan, ki je pred dvema letoma terjala življenja vseh petih članov posadke, bi lahko preprečili, ugotavlja novo poročilo ameriške obalne straže.
Dve leti po tragični nesreči podmornice Titan, ki je med odpravo do razbitin Titanika terjala življenja vseh petih članov posadke, je ameriška obalna straža objavila poročilo, v katerem ugotavlja, da bi implozijo lahko preprečili.
V poročilu so ugotovili, da so bili varnostni postopki podjetja "kritično pomanjkljivi", in poudarili, da je bilo v jedru vseh napak "očitno neskladje" med varnostnimi protokoli in dejansko prakso v podjetju OceanGate, poroča ameriška tiskovna agencija Associated Press (AP).
V več kot 300 strani dolgem poročilu preiskovalci ugotavljajo, da je podjetje podcenjevalo, ignoriralo in celo ponarejalo varnostne podatke, da bi izboljšalo svoj ugled in se izognilo nadzoru s strani regulatorjev.
OceanGate v postopkih načrtovanja in testiranja podmornice ni upošteval osnovnih inženirskih načel, ni izvedel analize, da bi razumel pričakovano življenjsko dobo podmornice, in se je preveč zanašal na sistem za spremljanje stanja podmornice v realnem času.

Številni nekdanji zaposleni so prav tako potrdili, da je podjetje ignoriralo vsa opozorila in vzdrževalo "nezdravo delovno okolje". Poročilo navaja, da je podjetje OceanGate z odpuščanji in grožnjami pred izgubo delovnega mesta zatiralo vse, ki so opozarjali na varnostne pomisleke.
Kljub vrsti incidentov, ki so ogrozili podmornico, je podjetje nadaljevalo z njeno uporabo. Konstrukcija podmornice iz ogljikovih vlaken je oslabila njeno strukturno celovitost in ni primerna za takšne podvige. Podjetje prav tako ni opravilo podrobnih preiskav po predhodnih nesrečah, niti preventivnega vzdrževanja, ko se podmornica ni uporabljala.
Preiskava je razkrila, da je OceanGate namerno izkoriščal regulativne vrzeli in operiral zunaj veljavnih pravil globokomorskih odprav. Povzročil je zmedo glede svojega delovanja, s čimer se je izognil nadzoru, pri čemer je izrabil svoj ugled in dovoljenja za znanstvene operacije, navaja AP.
Vodja mornariške preiskovalne komisije Jason Neubauer je dejal, da bodo ugotovitve pripomogle k preprečevanju podobnih tragedij v prihodnje: "Potrebujemo strožji nadzor in jasne možnosti za operaterje, ki raziskujejo nove koncepte zunaj obstoječega regulativnega okvirja."
Peterica na krovu Titana, ki jo je pilotiral izvršni direktor podjetja OceanGate Stockton Rush, se je 18. junija leta 2023 spustila v globine severnega Atlantika, da bi opazovala razbitine čezoceanske ladje Titanik, ki je leta 1912 trčila v ledeno goro in se potopila. Toda manj kot dve uri po spustu je bil stik s podmornico izgubljen.
Stekla je obsežna reševalna akcija v upanju, da so potniki še živi, vendar je nekaj dni kasneje postalo jasno, da je bila podmornica uničena v imploziji. Njene ostanke so našli približno 500 metrov stran od razbitin Titanika.
Potniki, med katerimi so bili poleg Rusha še britansko-pakistanski podjetnik Šahzada Davud in njegov sin Sulejman, britanski poslovnež in pilot Hamish Harding ter francoski strokovnjak za Titanik Paul Henri Nargeolet, so morali pred potopom podpisati dokument, ki podjetje opere vse krivde v primeru nesreče. OceanGate je zaradi nesreče sicer prenehal delovati.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje