Pozabite na podjetje Facebook, tu je Meta

Gospodarstvo 28. Okt 202120:34 > 22:06 2 komentarja
Meta
PROFIMEDIA

Facebook je spremenil ime svojega podjetja. To se zdaj imenuje Meta, je sporočil ustanovitelj družbe Mark Zuckerberg. Za spremembo so se odločili, saj naj bi novo ime odražalo ambicijo tehnološkega velikana, da ne bi bil znan le po družbenih medijih in vsemu, kar ta prinašajo. Družbeno omrežje Facebook bo še naprej nosilo staro ime – Facebook.

Podjetje Facebook, ki je tudi upravljavec družbenega omrežja Facebook, je že pred dnevi napovedalo, da bo spremenilo ime. Za spremembo so se odločili, ker naj bi to odražalo osredotočenost podjetja na gradnjo t. i. metavesolja.

O spremembi imena je na današnji konferenci spregovoril tudi izvršni direktor Facebooka Mark Zuckerberg. Ta je omenjeno metavesolje opisal kot spletno mesto, nekakšno virtualno realnost, kjer bodo lahko uporabniki igrali igre, delali in komunicirali z uporabo slušalk za VR (virtualna realnost, op. a.).

Družbeno omrežje Facebook bo še najprej znano pod tem imenom, prav tako se sprememba imena ne nanaša na omrežje Instagram in aplikacijo za komuniciranje Whatsapp, ki so vse v lasti tehnološkega giganta.

“S ponosom predstavljam ime Meta”

Kot je dejal Mark Zuckerberg, obstoječa blagovna znamka “ne more predstavljati vsega, kar počnemo danes, kaj šele v prihodnosti,” in da se zato mora spremeniti. “Upam, da bodo sčasoma na nas gledali kot na podjetje virtualnega spletnega okolja. Svoje delo in identiteto želimo zasidrati na tem, kar gradimo,” je po poročanju BBC povedal izvršni direktor Facebooka.

Meta
PROFIMEDIA

“Zdaj gledamo na naše poslovanje in poročamo o njiju kot dveh različnih segmentih. En segment bo namenjen za našo družino aplikacij, drug bo za naše delo na prihodnjih platformah,” je o poslovanju dejal Zuckerberg.

“V luči tega je zato čas, da sprejmemo novo blagovno znamko krovnega podjetja, ki bo odražala to, kar počnemo, kdo smo in kaj si upamo zgraditi,” je prihodnje načrte predstavil lastnik. “S ponosom zato sporočam, da je naše podjetje od danes naprej Meta,” je na konferenci obelodanil Zuckerberg .

Dobiček pred varnostjo

Spomnimo, da je za podjetjem turbulentno obdobje, predvsem na račun žvižgačice Frances Haugen, ki je bila včasih na Facebooku zaposlena kot podatkovna znanstvenica. Ameriški časnik Wall Street Journal je z njeno pomočjo objavil serijo člankov o spornem delovanju podjetja.

Haugen, ki je pred odhodom iz podjetja s seboj vzela več internih dokumentov, je Facebook obtožila, da je v želji po dobičku prezrl in spodbujal širjenje dezinformacij in vsebin, ki škodujejo mlajšim. Po njeni oceni se je namreč Facebook zavedal, da njegovo početje vpliva na otroke in jim škodi.

Matt McClain/Pool via REUTERS

Platforma naj bi bila narejena za izrabljanje negativnih čustev zato, da ohrani uporabnike oziroma poveča njihovo število. “Zavedajo se, da uvrščanje na osnovi algoritmov ali angažiranje ohranja ljudi dlje na njihovih straneh. Dlje so gor, več denarja je za Facebook,” je po razkritju delovanja platforme poudarila Haugen.

Facebook že večkrat tarča kritik

Zuckerberg je njene obtožbe pozneje zanikal. Dejal je, da je argument, da bi zaradi dobička namenoma promovirali vsebino, ki bi jezila ljudi, globoko nelogičen. “Ne poznam tehnološkega podjetja, ki se odloči razvijati izdelke, ki pri ljudeh vzbujajo jezo ali depresijo,” je pojasnil in ocenil, da gredo moralne, poslovne in proizvodne spodbude v nasprotno smer. Pri tem je omenil spremembo, da je Facebook pred nekaj leti začel svojim uporabnikom prikazovati več objav njihovih prijateljev in družinskih članov.

Facebook
PROFIMEDIA

Po njegovih besedah je realnost takšna, da mladi uporabljajo tehnologijo. Poudaril je, da morajo tehnološka podjetja razvijati storitve in platforme, ki bodo izpolnile potrebe uporabnikov, hkrati pa omogočile varno okolje.

V zadnjih letih je bil Facebook sicer že večkrat tarča kritik, da zlorablja osebne podatke uporabnikov, zaradi česar se je moral Zuckerberg pred leti zagovarjati tudi v Evropskem parlamentu – t. i. Afera Cambridge Analytica. V obdobju epidemije covida-19 pa so nekateri družbeno omrežje kritizirali, da ne naredi dovolj, da bi ustavilo lažne informacije, ki so jih širili nasprotniki ukrepov in cepljenja.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje