Od poletja najprej bodo morali imeti vsi novi avtomobili vgrajen sistem za inteligentno omejevanje hitrosti (ang. Intelligent Speed Assistance – ISA). Novost je del svežnja sprememb, ki jih uvaja Evropska komisija glede nujnih varnostno-asistenčnih sistemov, s katerimi želijo izboljšati varnost na cestah.
Evropska komisija je sprejela osnutek, ki predvideva obvezen sistem za omejevanje hitrosti v avtomobilih. Sistem bo obvezen za vse nove avtomobile od 6. julija 2022 naprej. Modeli avtomobilov, ki bodo v prodaji pred tem datumom, bodo morale imeti ta sistem vdelan do začetka leta 2024.
Sistem bo deloval v povezavi s sistemom GPS in bralnikom prometnih znakov, ki je vse pogostejši sistem v novejših avtomobilih. Skupaj bosta ugotovila omejitev hitrosti na določeni cesti in obenem beležila hitrost avtomobila. Proizvajalci bodo morali zagotoviti zanesljivost bralnikov, da bodo pravilno prepoznali omejitev, države v EU pa bodo morale poskrbeti za ustrezne znake za omejitev hitrosti, poudarja Evropska komisija.
Zvočni in vizualni signal
Sistem bo voznika z zvočnim in vizualnim signalom opozoril, da je prekoračil omejitev. Sistem bo nato samodejno zmanjšal hitrost na omejitev. Vseeno bo lahko voznik izklopil omejevalnik, saj v uredbi piše, da je osnovno načelo spoštovanje cestnoprometnih pravil, vendar se bo sistem ob vsakem zagonu ponovno aktiviral. Sistem bo ob tem tudi zbiral podatke, ki bodo na voljo pristojnim organom za analizo, vendar morajo biti podatki anonimni.
Evropska komisija želi na področju prometa do leta 2038 preprečiti 25 tisoč smrti in 140 tisoč resno poškodovanih. Obvezen sistem za omejevanje hitrosti je le en od ukrepov. Med drugimi so tudi izboljšani varnostni pasovi, varnostni senzorji in vzvratne kamere, ob tem pa tudi črna skrinjica, ki bi bila v pomoč pri preiskovanju nesreč.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje