Nemški avtomobilski klub ADAC je objavil najnovejšo statistiko avtomobilov, ki se največkrat pokvarijo. Med vzroki prevladuje okvara akumulatorja.
Nakup avta je med epidemijo postala težja naloga kot pred njo. Vzrok je v velikem pomanjkanju polprevodnikov, ki so sestavni del novih avtomobilov. Zaradi tega so se podaljšale čakalne dobe na nove avtomobile, zmanjšala se je izbira na trgu rabljenih vozil. Ob številnih alinejah, ki jih je treba preveriti pred nakupom avtomobila, je vsekakor pomemben tudi podatek, katere znamke oziroma modeli so pogostejši “obiskovalci” avtomehaničnih delavnic.
Nemški avtomobilski klub ADAC je objavil statistiko avtomobilov, ki so se lani na nemških cestah najmanj in največ kvarili. Skupno so v klubu ocenili 132 modelov oziroma 22 avtomobilskih znamk, raziskava pa vsebuje vse okvare v lanskem letu, ki so prizadele vozila množične proizvodnje (z vsaj 10.000 registracijami letno), stara od tri do deset let. Odkrili so 3,49 milijona napak.
V analizo niso vključili pomoči, ko je šlo za neposredno ali posredno krivdo voznika – taka primera sta pomanjkanje goriva in prebite pnevmatike. Največ okvar je povezanih z akumulatorjem. Takih okvar je kar 46,2 odstotka, kar je podobno kot leto pred tem. V ADAC vzrok pripisujejo epidemiji in posledično manjši uporabi vozil, kar je škodovalo jeklenim konjičkom.
Med majhnimi avtomobili so bili lani v vrhu z najmanj okvarami toyota aygo, volkswagen up, škoda citigo in fiat 500, ki je bil v preteklih letih bolj “problematičen”. V razredu majhnih avtomobilov se je med najbolj zanesljivimi avtomobili znašel mini, ki je že vsa leta, odkar ga izdelujejo, v vrhu z najmanj okvarami. Visoki so se uvrstili tudi suzuki swift in vitara in citroen C3.
V srednjem razredu vozil so v vrhu mitsubishi ASX, audi A3, BMW serije 2, BMW X1 in BMX X2, volvo XC40 in volkswagen T-roc. Tudi v srednjem razredu sta v vrhu dva Audijeva modela, in sicer A5 in Q5. Med najbolj zanesljivimi je tudi BMW X3, mercedes benz GLC in volvo XC60. V višjem srednjem razredu kraljujeta BMW serije 5 in volkswagen touareg.
Na vrhu z največ okvarami tudi dva modela Toyote
Na drugi strani sta med majhnimi avtomobili največ okvar imela kia picanto in smart fortwo. V srednjem razredu sta se najslabše odrezala opel mokka in renault clio. V srednjem razredu sta največ okvar zabeležili Toyotini C-HR in corolla. Oba modela sta imela številne težave z akumulatorjem. Toyota naj bi po poročanju ADAC zaradi tega zamenjala dobavitelja akumulatorjev. Veliko težav je imel tudi Renaultov scenic.
V srednjem razredu negativno močno izstopa opel insignia, v višjem srednjem razredu pa renault traffic in ford tourneo/transit custom.
Statistika sicer potrjuje znan rek, da se starejši avtomobili praviloma pogosteje kvarijo. Težave z akumulatorjem se začnejo običajno po sedmih letih, tipične težave pa so povezane tudi s črpalko za gorivo, kar se pojavlja od desetega leta in so nato vse pogostejše. Alternator se kvari od četrtega leta, resnejše okvare, povezane z vžigalnimi svečkami, pa so značilne za osem let stare avtomobile.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje