SDH pokril izgubo MLM, še vedno pa išče novega lastnika in strateškega partnerja

Gospodarstvo 06. Jun 202313:47 0 komentarjev
SDH, dvig plač
Foto: Žiga Živulović jr./BOBO

Slovenski državni holding (SDH) je kot edini delničar Mariborske livarne Maribor (MLM) na ponedeljkovi skupščini potrdil predlagano zmanjšanje osnovnega kapitala omenjene mariborske družbe z dosedanjih 11,3 na dobrega 6,2 milijona evrov. Dobrih pet milijonov evrov bo podjetje porabilo za pokrivanje prenesene izgube iz preteklih let.

Kot je razvidno iz notarskega zapisa po opravljeni skupščini, objavljenega na spletni strani Ajpesa, bodo državni lastniki s tem denarjem pokrili dobrih 300.000 evrov izgube iz leta 2020, 1,1 milijona evrov izgube iz leta 2021 ter skoraj 3,7 milijona evrov izgube, ki jo je podjetje pridelalo lani.

SDH je sicer pred časom začel novega v seriji prodajnih postopkov, s katerim država išče novega lastnika in strateškega partnerja za MLM. Dnevnik je že marca poročal o tem, da naj bi se nemški finančni sklad Mutares, ki je maja lani prevzel Cimos, znova ogrel za nakup dejavnosti MLM. Pred leti naj njihova ponudba ne bi zadovoljila Družbe za upravljanje terjatev bank (DUTB), ki je takrat upravljala s premoženjem.

Večer danes poroča, da naj bi se pogajanja prevešala v zaključno fazo, v igri pa naj bi bilo več variant, med njimi tudi najem proizvodnje, saj naj bi bila cenovna pričakovanja SDH zaradi atraktivne lokacije v središču mesta ob Dravi, previsoka. Gibala naj bi se med 10 in 12 milijoni evrov, piše časnik.

Tudi zato naj bi bila po pisanju Večera v igri koncentracija proizvodnih dejavnosti s petih hektarjev zemljišč na okoli tretjino nepremičnin, ki naj bi jih skupaj s proizvodnjo Mutares sprva najel za deset let. Preostale nepremičnine naj bi SDH po sistemu prodaj in najemi nazaj, odkupil, s čimer bi si poravnal terjatve do Mariborske livarne, ta pa bi lažje finančno zadihala in bila bolj konkurenčna pri pridobivanju projektov avtomobilske industrije.

V nekoč največjem mariborskem industrijskem podjetju se soočajo s posledicami visokih cen energentov in surovin ter sprememb na avtomobilskem trgu, težave z likvidnostjo pa jim ne omogočajo najbolj optimalnih nabav. Zaposlujejo še okoli 350 ljudi, naročil imajo dovolj, ob čemer se z vsemi kupci še niso dogovorili o višjih cenah, kar pa onemogoča pozitivno poslovanje, še dodaja časnik.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!