Cene bencina so na začetku maja dosegle rekordne vrednosti. Zajeten skok cen goriva se bo poznal predvsem tistim, ki se na delo vozijo v druge občine s svojim avtomobilom. Za koliko se vam je podražila pot v službo v primerjavi z lanskim in predlanskim letom?
Od 1. maja se cene na bencinskih servisih po Sloveniji znova oblikujejo prosto na trgu. Vlada konec aprila namreč ni podaljšala začasne regulacije cen, saj je ocenila, da “so se razmere na trgu naftnih derivatov stabilizirale”. V nedeljo je gorivo poskočilo na rekordno vrednost, pretekli petek in soboto pa so številni izkoristili še za polnjenje rezervoarja po “zamrznjenih” cenah. Danes je treba za liter 95-oktanskega bencina na Petrolovih črpalkah zunaj avtoceste odšteti 1,652 evra (na OMV je malenkost cenejše), za liter dizla pa 1,853 evra.
Podražitve se bodo močno poznale vsem, ki se v službo vozijo iz drugih krajev v Sloveniji. V Ljubljano po podatkih statističnega urada vsak dan na delo prihaja več kot 134.000 ljudi.
Za številne voznike iz Maribora se je vožnja v primerjavi s preteklim tednom in predpostavki, da se v Ljubljano pripelje po avtocesti in da njegov avtomobil porabi šest litrov 95-oktanskega bencina na 100 kilometrov, podražila za več kot evro na vožnjo. Če upoštevamo še povratno vožnjo in 20 delovnih dni, to na mesečni ravni pomeni podražitev za 45 evrov. Še veliko večja razlika je v primerjavi z upoštevanjem cen goriva s konca lanskega avgusta. Takrat je bilo treba za liter 95-oktanskega goriva odšteti 1,236 evra. Na mesečni ravni je tako za prevoz iz Maribora v primerjavi z lanskim avgustom treba odšteti 126 evrov več. Razlika je še večja, če bi gorivo točili na avtocestnem križu, kjer se cena približuje dvema evroma za liter.
Pot iz Ljubljane do Portoroža je po današnjih cenah za en evro dražja kot konec aprila, pot iz Kočevja do Ljubljane pa se je v zadnjem tednu podražila za okrog pol evra.
Cene so v evrih. Upoštevane so dolžine poti, izračunane prek Google Zemljevida in poraba 6 l/100 km.
AMZS: Potrošnik praktično nima možnosti izbire
Cene na črpalkah po Evropi kljub številnim ukrepom držav ostajajo visoke. Tehtano povprečje evrskega območja za dizelsko gorivo je bilo pred vojno pri okrog 1,6 evra, danes je okoli 1,9 evra, kažejo podatki Evropske komisije.
Po ukinitvi začasne regulacije slovenske vlade so črpalke po Sloveniji gorivo skoraj enako podražile in med različnimi ponudniki praktično ni razlik. Prav tako ni razlik med mesti in lokacijami bencinskih črpalk. Edina razlika so le avtoceste, kjer imajo vsi ponudniki nekoliko višje cene. V naši bližnji okolici, Italiji in Avstriji, kjer se cena bencina prav tako oblikuje prosto na trgu, se cene med ponudniki bistveno razlikujejo, cene pa spreminjajo tudi dvakrat dnevno. Za uporabnika je tako izbira težja, vendar lahko z izbiro različnih ponudnikov prihrani.
V Avto-moto zvezi Slovenije (AMZS) so zato opozorili, da potrošnik praktično nima možnosti izbire, saj so ob primerjavi cen med bencinskimi servisi zgolj minimalne razlike. Predsednik AMZS Andrej Brglez je ob tem poudaril, da se vsekakor zavzemajo za načela delovanja prostega trga, ki praviloma res prinaša prednosti za potrošnike, vendar le ob pogoju, da ta deluje pravilno. “Glede na obstoječe razmere na slovenskem trgu z naftnimi derivati pa AMZS ponovno izraža zaskrbljenost, da trg ne deluje na način, ki bi potrošnikom zagotavljal konkurenčnost ponudbe oziroma cen,” je zapisal.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje