Prebivalcem Slovenije so od danes na voljo novi boni, ki jih je mogoče do konca leta uporabiti v turizmu, gostinstvu, športu in kulturi. Polnoletnim državljanom pripada 100, mladoletnim pa 50 evrov bonov, ki so evidentirani kot dobroimetje v informacijskem sistemu eDavki.
Vrednost bonov je od danes evidentirana kot dobroimetje v informacijskem sistemu Finančne uprave RS (Furs) eDavki, je razvidno iz vpogleda v sistem. Posamezniki lahko svoje stanje bona spremljajo v mobilni aplikaciji eDavki.
Državljani bodo nove bone lahko unovčili v turističnih namestitvah, restavracijah in barih, knjigarnah, muzejih in na koncertih, ob najemu športne opreme in obisku športnih klubov, ogledali si bodo lahko razstave, obiskali zabaviščne parke in smučarske centre. Postopek unovčitve bonov bo zelo podoben unovčitvi lanskih turističnih bonov. Stranka bo ob naročilu storitve izpolnila obrazec in ponudniku predala osebni dokument, ponudnik bo ustrezno vrednost bona rezerviral v Fursovem sistemu. Ko bo storitev izkoriščena, bo vrednost računa unovčena z bona, Furs pa jo bo povrnil ponudniku.
Bone bodo tisti državljani, ki lanskih še niso porabili, lahko tudi kombinirali pri istem ponudniku, seveda za namen, za katerega so bili boni izdani. Skupno so boni sicer vredni 192,2 milijona evrov. Državljani še niso v celoti izkoristili starih oz. turističnih bonov, za katere je država namenila 345 milijonov evrov. Od začetka unovčevanja, torej od 19. junija lani, jih je bilo do nedelje unovčenih 1.054.378 v skupni vrednosti 149,68 milijona evrov. To pomeni, da je bilo unovčenih 51,5 odstotka vseh bonov in 41,9 odstotka njihove skupne vrednosti.
Turizem je bil prizadet že pred pandemijo
Minister za gospodarski razvoj in tehnologijo Zdravko Počivalšek je na današnji novinarski konferenci v uvodu pojasnil, da je v sredo začel veljati nov zakon o interventnih ukrepih za pomoč gospodarstvu in turizmu, v okviru katerega so za okrevanje turizma in gospodarstva namenili 243,5 milijonov evrov. To pa ni bila edina pomoč turizmu, ki mu je pandemija povzročila velik udarec.
“Turizem je bil prizadet že pred razglasitvijo pandemije, večji del lanskega in letošnjega leta pa je bil zaprt,” je poudaril Počivalšek in dodal, da so zato v okviru protikoronskih paketov (PKP) z rednimi ukrepi že namenili 705 milijonov evrov pomoči. Skozi razpise pa so neposredno pomagali več kot pet tisoč podjetjem, ki so jim skupno namenili dodatnih 238 milijonov evrov pomoči. “Če seštejemo to, kar smo skozi 8 PKP ter skozi ostale ukrepe namenili okrevanju, je bila v turizem vložena več kot ena milijarda evrov pomoči,” je poudaril gospodarski minister.
Tudi pri tokratnih bonih so po besedah ministra zasledovali logiko, ali naj denar namenijo nekomu, ki ne dela, ali vsem prebivalcem, gospodarski subjekti pa se morajo nato potruditi, da denar pride do njih. “Odločili smo se za slednje, saj ima ta načrt dodatne multiplikativne učinke,” je odločitev pojasnil Počivalšek.
Do današnjega dne je rezerviranih ali unovčenih 53 odstotkov vseh lanskih turističnih bonov. Kdor lanskih bonov še ni izkoristil, lahko letos koristi lanske ter letošnje skupaj, je še pojasnil minister za gospodarski razvoj in tehnologijo ter prebivalce Slovenije pozval, naj se vsi cepijo, saj se bomo le tako lahko spopadli z epidemijo.
Gostinstvu naproti
Gospodarski minister je v nadaljevanju pojasnil, da so letos z razširitvijo nabora možnosti koriščenja novih bonov prišli naproti tudi gostinstvu. “To smo naredili predvsem zaradi posledic, ki sta jih pustili minula jesen in zima,” je pojasnil Počivalšek in dodal, da bomo morali tudi letos poleti staviti na potrošnjo domačih gostov.
“Slovenski turizem je do leta 2019, torej do pandemije, v 72 oziroma 73 odstotkih živel od tujih gostov. To, kar smo počeli lani in počnemo letos, pa predstavlja trud, da se vzpostavijo stare poti,” je še omenil Počivalšek in dodal, da se že leto dni ukvarjajo predvsem s tem, kako preživeti.
Zelo toplo sprejeta sprememba pa je ta, da bo letošnje bone mogoče koristiti tudi za nakup šolskih potrebščin, je še poudaril gospodarski minister.
Furs vzpostavil klicni center
Vršilec dolžnosti generalnega direktorja Fursa Ivan Simič je v nadaljevanju pojasnil, da pri letošnjih bonih ni nobenih posebnosti. “Prva rezervacija bona je bila opravljena ob 0.28, prvi bon pa je bil unovčen ob 6.28 zjutraj,” je pojasnil Simič ter dodal, da so usposobili tudi klicni center, na katerem 23 oseb odgovarja na vprašanja uporabnikov in ponudnikov novih bonov.
Tudi letos bodo na Fursu opravljali nadzore nad ustreznim koriščenjem bonov. “Ne pričakujemo nobenih težav,” je dejal Simič in dodal, da pričakujejo, da se bodo zaradi razširitve možnosti koriščenja bonov v naslednjih tednih številni nanje obrnili tudi v želji po spremembi klasifikacije glavne dejavnosti.
Simič je poudaril, da lahko ponudniki gostinskih storitev zavrnejo možnost koriščenja bonov. Ker je postopek registracije predvsem zaradi varstva osebnih podatkov lahko dolg tudi do pet minut, lahko posamezni ponudniki možnost plačila z novim bonom zavrnejo. “Gostinci se bodo že znašli in našli načine, kako bi bilo koriščenje lahko enostavneje, najsi gre za večje družbe ali prodajo paketov,” je še dodal vršilec dolžnosti generalnega direktorja Fursa in zaključil, da se za eno kavo verjetno resnično ne izplača porabiti pet minut dela.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!