5 nespecifičnih znakov, ki kažejo, da niste dovolj fizično aktivni

Magazin 10. Maj. 202215:15
Delite:
ženska
Foto: Profimedia

Poglejte, ali bi morali v svoje dneve vnesti več športnih aktivnosti.

Koliko fizične aktivnosti pravzaprav potrebujemo? To je odvisno od našega načina dela, življenjskega sloga, zdravja, sposobnosti … Obstaja pa tudi nekaj načinov, kako vam telo sporoča, da potrebuje več gibanja. Nekaterih ne bi pripisali pomanjkanju gibanja:

Lačni ste, čeprav ste jedli

Zdi se vam, da nikakor ne morete zadovoljiti svoje želje po sladkem – ne glede na to, koliko in kaj pojeste. Če ste nenehno lačni, čeprav niste aktivni, je to morda zato, ker vaše telo proizvaja več grelina, hormona lakote. Kaj pa ga znižuje? Odgovor ste že uganili: več gibanja. S tem boste zmanjšali apetit, vendar morate poslušati svoje telo, in ne jesti iz navade.

Postali ste pozabljivi

Če enkrat izgubite ključe, to še ni vredno skrbi. Kadar opazite, da se vam ves čas dogaja, da nekaj pozabite, pa imate morda na urniku premalo športnih aktivnosti. Gibanje ni dobro le za fizično zdravje, temveč pozitivno vpliva tudi na psihično zdravje – pomembno je za ohranjanje in izboljšanje zdravja možganov.

Otekajo vam oči

To se zgodi zaradi zadrževanja tekočine v telesu in je lahko posledica večurnega sedenja ali poležavanja. Če morate mirovati zaradi določene poškodbe, lahko zgornji del telesa malce podložite in opazujete, ali je kaj bolje. V nasprotnem primeru potrebujete redno vadbo, ki bo pospešila cirkulacijo in zmanjšala otekanje.

Bolijo vas kolena, ramena, gležnji …

Ja, tudi na to vplivate s telovadbo – ali njenim pomanjkanjem.

Telo proizvaja sinovialno tekočino, ki deluje kot mazivo za sklepe in omogoča normalno gibanje. Če se ne gibate dovolj in ne telovadite, se proizvajanje te tekočine upočasni in kolena vas bodo na to hitro opozorila. Občutite lahko otrdelost sklepov, pokanje in bolečine, ko se dvignete iz sedečega položaja.

Če boste vključili še vaje za moč, boste okrepili tudi mišice, ki podpirajo sklepe.

Zaprtost

V tem primeru najprej pomislite na hrano in premajhno količino vode, a če tu ne najdete rešitve, se verjetno skriva v vadbi. Gibanje pospeši prehod hrane skozi prebavila in poskrbi za okolje s koristnimi mikroorganizmi. Zato je dobro, da med sedenjem občasno vstanete in se sprehodite, naredite raztezno vajo in se nasploh razmigate.

Spremljajte N1 Magazin tudi na Facebooku

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Komentari

Vaš komentar