Čemu služijo črne pike ob robovih vetrobranskega stekla

Magazin 25. Dec 202306:16 0 komentarjev
črne pike okoli vetrobranskega stekla
Foto: N1

Večina novejših avtomobilov ima okoli vetrobranskega stekla črno obrobo, ki prehaja v črne pike. Te igrajo več pomembnih vlog in ne služijo le kot estetski dodatek avtomobilu.

Vožnja v avtomobilu za večino voznikov in potnikov predstavlja rutinsko dnevno opravilo. Ne pa tudi za tiste, na podrobnosti nekoliko bolj osredotočene posameznike. Tem med vožnjo pogled zagotovo ni šel mimo črnih pik ob robovih vetrobranskega stekla. Čemu pravzaprav služijo?

Medtem ko so nekateri prepričani, da gre za gretje vetrobranskega stekla, drugi menijo, da gre za dodatno zaščito proti soncu oziroma je zgolj nepomemben okras. Deloma imajo prav vsi.

Črna obroba s pikami (angl. frit) okoli vetrobranskega stekla – narejena je iz keramične barve, je tam zaradi več razlogov, vsi pa dejansko igrajo zelo pomembno vlogo, pojasnjujejo strokovnjaki za avtomobilska stekla.

Praktične in estetske koristi

Ena izmed vlog je pomoč pri enakomernem razporejanju toplote po celotnem vetrobranskem steklu, kar je pomembno predvsem pri proizvodnji in upogibanju stekla v pečeh pod izjemno visoko temperaturo. Pri tem se najhitreje segreje črna obroba brez pik, nato pa se toplota postopoma prenaša na pike in naprej na steklo. Ravno pike tako omogočijo postopen prehod toplote. Ne nazadnje tudi ob vročih sončnih dneh, ko je steklo že nameščeno na vozilu.

S tem se preprečuje, da bi oster temperaturni prehod povzročil optično distorzijo in zaradi napačnega loma svetlobe popačen pogled na cesto. Prav tako to preprečuje, da bi steklo počilo.

Še ena zelo pomembna lastnost črne obrobe je pritrjevanje stekla na vozilo. Zaradi svoje strukture namreč v kombinaciji z lepilom omogoči boljši in stabilnejši stik s karoserijo vozila. Črna plast obenem preprečuje, da bi sončni ultravijolični žarki vplivali na kakovost lepila, kar bi lahko povzročilo, da bi steklo odstopilo.

vetrobransko steklo
Foto: PROFIMEDIA

Prav tako pa črno pikčasta obroba služi estetskemu namenu, saj se zaradi črnine ne vidi lepilo. Zaradi vzorca, ki iz črnega pasu enakomerno prehaja v pikčastega, pa so prehodi med karoserijo, armaturo in steklom manj očitni in moteči.

Navsezadnje pa voznika tudi dodatno ščiti pred zaslepljujočim soncem. Predvsem ob pogledu na vzvratno ogledalo, kjer se običajno površina obrobe s pikami razteza do ogledala.

Črne pike okoli vetrobranskega stekla naj bi nekateri proizvajalci začeli uporabljati že okoli leta 1950, v zadnjih letih pa je tovrsten dodatek na steklu že stalnica.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!