Dočakali smo še prvega električnega Jeepa

Magazin 03. Nov 202212:15
Jeep Avenger
Jeep

Tudi znamka Jeep, ki je v poplavi mehkih in športnih križancev ostala zvesta konceptu zmogljivega terenca, je klonila. In predstavila prvega električno gnanega Jeepa, ki je bolj križanec kot terenec.

Avenger se imenuje nov model, s katerega so sneli pregrinjalo pred javnostjo na mednarodnem salonu v Parizu. Gre za model, ki je s svojimi dobrimi štirimi metri dolžine (4,08 m) pravzaprav umeščen še pod trenutno najmanjši model Renegade, od katerega je krajši za 16 cm (pa tudi za 13 nižji). Kompaktni križanec, torej, morda mu bo kdo nadel tudi ime urbani križanec, s čimer se seveda nič ne moti.

Prvi džip z električnim pogonom – sprednjim

Jeep Avenger
Jeep

Na sodobni platformi e-CMP2 je nastajal, ki je ravno tako kot prva verzija, še multienergijska. Avenger je tako resda električno gnan, toda za določene trge bo menda na voljo tudi bencinski pogon, čeravno tega pri znamki ne obešajo na veliki zvon. No, s to tehnologijo se tudi razlikuje od kompaktnih sorodnikov tipa Opel E-Mokka ali Peugeotovega E-2008. Poleg zmogljivejšega in varčnejšega e-pogona je tu še nova baterija, nadzorni modul in seveda nadzor pogona. Jeep seveda dodaja še nekaj svojih originalnih rešitev.

Ne glede na dejstvo, da gre za sprednji pogon (prihaja pa tudi še verzija s štirikolesnim), je Avenger opremljen s številnimi nadzornimi programi za razporejanje navora med sprednja kolesa, ki mu pri Jeepu pravijo Selec-Terrain in ponuja 6 načinov delovanja. Z 200 mm oddaljenosti od tal pa je postavljen tudi dovolj visoko nad podlago, da je z njim mogoče mirno prevoziti tudi nekaj kilometrov zelo grobega makadama.

Jeep Avenger
Jeep

Do 400 km dosega s polno baterijo

Pogonski sistem druge generacije zagotavlja 115 kW moči oziroma 156 KM ter 260 Nm največjega navora s prestavnim razmerjem 8,69. Nova baterija z močjo 54 kWh (uporabnih 51 kWh) zagotavlja 400 km dosega v okviru cikla WLTP oziroma kar 550 km v mestnem ciklu. V tovarni pravijo, da zmore polnilno moč do 100 kW (DC, v 24 minutah se bo baterija napolnile z 20 na 80 odstotkov) in do 11 na izmeničnem toku.

Pri Jeepu govorijo tudi o visoki aktivni in pasivni varnosti s številnimi sodobnimi asistenčnimi sistemi (2. stopnja avtonomne vožnje), pa o nadpovprečni digitalizaciji in povezljivosti (s telefonom in spletom), ravno tako kot o možnosti nadzora vozila na daljavo prek aplikacije na pametnem telefonu.