Ideja za izlet: skodelica kave in sladki Cankarjevi brki

Magazin 21. Avg 202207:00 > 07:52 0 komentarjev
Planina nad Vrhniko
DDD

Med različnimi kraškimi pojavi se na 733 m dviga Planina nad Vrhniko, ki je med okoliškimi prebivalci vsaj tako priljubljena kot Šmarna gora med Ljubljančani. Koča je odprta vse dni od torka do nedelje ter ob praznikih. Ob novi koči stoji še razgledni stolp, zgrajen leta 2008 in visok 22 metrov, z njega pa je čudovit razgled na bližnjo in daljno okolico. Pred pohodnikom se odpre razgled na Vrhniko in Staro Vrhniko, Ljubljansko barje z osamelci in vasmi.

Do vrha vodi več označenih in ne pretežkih poti. Iz centra Vrhnike pa do koče boste potrebovali približno 1 uro in 15 minut zmerne hoje, v tem času pa boste opravili 433 metrov nadmorske višine. Stolp je visok 22 metrov in je eden izmed najvišjih lesenih samostoječih objektov v Sloveniji.

Izhodišče

Z avtoceste Ljubljana–Koper se usmerimo na izvoz Vrhnika, nato pa z vožnjo nadaljujemo po stari cesti proti Logatcu. Pri zadnjem semaforju na Vrhniki, tega prepoznamo po tem, da sta v bližini banka in lekarna, in zavijemo desno v smeri Planine (mimo slaščičarne).

Planina nadVrhniko
DDD

V vseh naslednjih križiščih z vožnjo nadaljujemo naravnost vse do parkirišča v bližini kažipotov za Kočo na Planini nad Vrhniko. Sprva se vzpenjamo po razmeroma zložni poti, ki naprej poteka po gosti senci. Višje stopimo na širok kolovoz, ki se postopno zoži in nas višje pripelje na označeno razpotje, ob katerem stoji Županova klop.

Planina nad Vrhniko

Enolončnice in Cankarjevi brki ob skodelici kave

Planinske kože postajajo pravi raj za ljubitelje domačih jedi, ki se pripravljajo po receptih “naših babic”. Na Planini nad Vrhniko ponujajo različne enolončnice, kot so jota, ričet, obara, golaž, boranja, pasulj in podobno. Zelo pester je tudi sladki jedilnik, ki se začne z vrhniškimi štruklji in zavitki, naša ekipa je bila navdušena nad sočno gibanico. No, posebna pa je tudi skodelica kave, ki pride na Planino iz družinske pražarne Escobar, ob njej pa postrežejo še sladke Cankarjeve brke – piškotek v obliki pisateljevih brk. Simpatično.

Spremljajte N1 Magazin tudi na Facebooku

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!