Kourtney Kardashian dvignila prah s sodelovanjem z znamko hitre mode Boohoo

Magazin 30. Sep 202211:30
Kourtney Kardashian, boohoo
Profimedia

Zvezdnica resničnostne televizije Kourtney Kardashian je nova ambasadorka trajnosti pri znamki hitre mode Boohoo, kar so številni v modni industriji označili kot očiten poskus "zelenega pranja".

Vplivnica, podjetnica in zvezdnica resničnostnih šovov je na newyorškem tednu mode lansirala svojo prvo od dveh omejenih kolekcij za znamko ultra hitre mode Boohoo. Oblačila, vključno s kosi iz recikliranih vlaken in dvema vintidž usnjenima jaknama, ki bosta na voljo tudi za izposojo, da bi podaljšali življenjski cikel oblačil, so vsa trajnostno naravnana. Modni poznavalci v industriji pa so drugačnega mnenja. Menijo namreč, da sodelovanja, kot so ta, služijo samo odvrnitvi od širokega števila okoljskih in etičnih vprašanj, ki se porajajo pri proizvodnji hitre mode. Če upoštevamo, da samo prva kapsulna kolekcija s 45 kosi, ustvarjena v partnerstvu s Kardashianovo, predstavlja majhen del, približno 40.000 kosov, ki se vsako leto prodajajo na tem spletnem mestu.

Kourtney Kardashian, boohoo
Profimedia

Medtem ko 41 od 45 kosov vsebuje odstotek recikliranih vlaken (od 100-odstotne reciklirane bombažne majice do kosov, ki vsebujejo 47-odstotni reciklirani poliester), ki pa sama po sebi ne naredijo kolekcije trajnostne. Vredno je omeniti, da reciklirani poliester – čeprav je boljša izbira kot siceršnji poliester – še vedno odvaja škodljivo mikroplastiko, ko se ga pere, in se na koncu življenjske dobe biološko ne razgradi. Glede na to, da ultra hitra moda običajno ni narejena, da bi trajala dolgo, je tudi vprašanje, kolikokrat bodo kosi v tej kolekciji dejansko nošeni, preden končajo na odlagališčih.

Kourtney Kardashian, boohoo
Profimedia

Z etičnega vidika ostaja vprašanje pravičnega plačila in varnih delovnih pogojev za delavce v tovarnah oblačil zaskrbljujoče. Boohoo navaja, da je 12 kosov iz kolekcije izdelanih v njihovi novoodprti tovarni v Združenem kraljestvu, za katero znamka trdi, da je center odličnosti. Med drugim znamka trdi, da zaposlenim ponuja izjemne pakete plačil in ugodnosti, dostop do usposabljanja in razvoja ter da ima za svoje delavce več kot povprečne plače.

Glede na to, da najcenejši artikel v novem sodelovanju stane 5 funtov, pa je težko razumeti, kako so delavci v dobavni verigi prejeli pravično plačilo za proizvodnjo tega oblačila. Tiskovni predstavnik podjetja Boohoo je povedal: ”Zagotavljanje, da so vsi, ki sodelujejo pri izdelavi naših oblačil, ustrezno plačani in je zanje poskrbljeno, je osrednjega pomena za naše vrednote. Čeprav ne upravljamo nobenih tovarn, razen lastne majhne tovarne v Leicestru, in nimamo nikakršne ekskluzivne pogodbe, popolnoma razumemo svojo odgovornost za zviševanje standardov.”

Kourtney Kardashian, boohoo
Profimedia

V odgovor na razširjene obtožbe o “zelenem pranju” je tiskovni predstavnik znamke Boohoo še dejal: ”Ne uveljavljamo nobenih trditev – pravzaprav pravimo, da nimamo vseh odgovorov, kdo pa jih ima? Osvetljujemo nekatera resna in težka vprašanja. Želimo, da imajo stranke jasne, poštene in preproste informacije, ki jim pomagajo pri ozaveščeni odločitvi, zato z veseljem sodelujemo z njimi, da bi bolje razumeli njihova pričakovanja.” Medtem ko Boohoo trdi, da s tem sodelovanjem ne uveljavlja nobenih trditev, je težko verjeti, da podjetje ne želi imeti koristi od izpostavljanja trajnosti, ki ga prinaša zaposlitev tako odmevne ambasadorke trajnosti (ki, mimogrede, nima kakršnekoli jasne kvalifikacije za vlogo). Pravzaprav v videoposnetku, ki začenja sodelovanje s Kardashianovo, direktor znamke Boohoo ugotavlja, kako je zvezdnica sposobna vplivati ​​in navdihniti ljudi, da sprejemajo bolj trajnostne odločitve – težko je ne videti tega kot oglas za lastno korist.

Kourtney Kardashian, boohoo
Profimedia

Spremljajte N1 Magazin tudi na Facebooku

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.