Mercedes presegel magično mejo tisoč kilometrov z enim polnjenjem

Magazin 06. Jan 202210:45 0 komentarjev
Mercedes-Benz VISION EQXXMercedes-Benz VISION EQXX
Mercedes-Benz

Najnovejši koncept napoveduje revolucijo na področju baterijskih sklopov. Nove rešitve tudi na drugih področjih.

Ena od največjih omejitev električnih avtomobilov je vsekakor njihov doseg. Ta danes pri večini proizvajalcev v teoriji znaša do okrog 600 kilometrov, v praksi pa še nekaj manj. Prvaka v tem pogledu sta sicer Tesla in Mercedes-Benz. Nemški proizvajalec je namreč pred časom predstavil model EQS, ki naj bi z enim polnjenjem prevozil do 770 kilometrov. A v Stuttgartu se pri tej številki še ne ustavljajo.

V ponedeljek so namreč predstavili povsem nov koncept Vision EQXX. Gre za avtomobil, pri katerem so inženirji uporabili vse znanje in ideje za zagotovitev kar največjega dosega z enim polnjenjem. Njej v korist govori že kvocient zračnega upora, ki znaša le 0,17. Zahvala za to gre tudi aktivnim loputam, ki se premikajo glede na to, ali je treba električni sklop hladiti ali segrevati. Posebno oblikovano dno s hladilno površino medtem zagotavlja dodatnih 19 kilometrov dosega.

Mercedes-Benz VISION EQXXMercedes-Benz VISION EQXX Mercedes-Benz VISION EQXXMercedes-Benz VISION EQXX
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz VISION EQXXMercedes-Benz VISION EQXX Mercedes-Benz VISION EQXXMercedes-Benz VISION EQXX
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz VISION EQXXMercedes-Benz VISION EQXX Mercedes-Benz VISION EQXXMercedes-Benz VISION EQXX
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz VISION EQXXMercedes-Benz VISION EQXX Mercedes-Benz VISION EQXXMercedes-Benz VISION EQXX
Mercedes-Benz

Baterijski sklop sicer ponuja 100 kilovatnih ur kapacitete, kar je precej že samo po sebi. Večja uporaba silicija in večja količina baterijskih celic sta zagotovili kar 50 odstotkov nižjo težo kot v EQS. Hkrati je baterijski sklop 30 odstotkov manjši kot v omenjenem modelu.

Rešitve tudi za druge modele

K nižji porabi električne energije pripomore tudi vgradnja solarne strehe. 117 celic namreč napaja vse elektronske komponente vozila, baterija pa ostaja rezervirana za električni motor. Ta je zgolj eden in ponuja 150 kilovatov električne moči. Najbolj presenetljiva je ob tem njegova poraba, ki naj bi znašala manj kot 10 kilovatnih ur na 100 kilometrov. To pomeni, da bo avtomobil z enim polnjenjem lahko prevozil do kar 1.000 kilometrov.

Mercedes-Benz VISION EQXXMercedes-Benz VISION EQXX Mercedes-Benz VISION EQXXMercedes-Benz VISION EQXX
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz VISION EQXXMercedes-Benz VISION EQXX Mercedes-Benz VISION EQXXMercedes-Benz VISION EQXX
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz VISION EQXXMercedes-Benz VISION EQXX Mercedes-Benz VISION EQXXMercedes-Benz VISION EQXX
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz VISION EQXXMercedes-Benz VISION EQXX Mercedes-Benz VISION EQXXMercedes-Benz VISION EQXX
Mercedes-Benz

Pri Mercedesu o serijski proizvodnji ne razmišljajo. V ta namen bi bilo namreč najprej treba preveriti zanimanje kupcev za tak avtomobil in koliko bi zanj odšteli. Bodo pa zato kmalu začeli s testiranji. Številne komponente iz koncepta naj bi namreč v serijske avtomobile uvedli v prihodnjih dveh ali treh letih. Ali bo med njimi tudi omenjeni baterijski sklop, zaenkrat še ni znano.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!