Napotki za vse, ki se boste na novo lotili spomladanskega teka

Magazin 20. Apr. 202214:30
Delite:
tek
Foto: Profimedia

Preden zavežete tekaške čevlje in se odpravite na tek, preverite nekaj napotkov, ki vam bodo prišli še kako prav.

Vas je zamikal tek? Ali pa želite nadaljevati po mrzlem obdobju? Vse pohvale, da se boste redno gibali in izkoriščali vse prednosti, ki jih taka navada prinaša.

Najprej hodite, potem tecite

Najprej na svoj urnik uvedite vsaj 20-minutno hojo trikrat tedensko (lahko tudi večkrat). Hodite v svojem tempu, potem začnite stopnjevati tempo do hitre hoje. Po nekaj tednih preidite v tek-hojo. Intervali teka naj bodo za začetek kratki, npr. 30 sekund teka, 1 minuta hoje. Ko boste pripravljeni, jih podaljšajte ali skrajšajte čas za hojo. Najprej izvedite 20 minut teka in hoje, šele pozneje podaljšajte na 25 minut in več.

Ne hitite, naj se telo privadi na novo obliko vadbe.

Raje si zastavite minute kot kilometre

Verjetno bo manj obremenjujoče, če namesto razdalje upoštevate minute.

Če se boste na primer odpravili na 30-minutni tek, ne boste tako potrti, ko vas doleti slab dan in boste vmes malo hodili, ali kadar boste tekli počasneje od svojega tempa, ker je telo pač utrujeno. Veliko bolje bo na vas vplivala takšna vadba, kot če bi se odpravili odteči 5 kilometrov in ne bi zmogli.

Tecite v pogovornem tempu

Vzdrževanje pravega tempa ni lahka naloga. Če tečete s prijateljem, tecite tako hitro, da se lahko pogovarjate. Če govorite brez težav, malo pospešite. Ko lovite sapo in komaj govorite, upočasnite. Kadar nimate prijatelja za vadbo, enako naredite s petjem pesmi (lahko tudi šepetaje).

Zakaj tak pristop? Ko boste osvojili določeno razdaljo, jo boste lahko pretekli hitreje in ob tem vzdrževali “pogovorni tempo”. Hoteli se boste vrniti po več: po daljšo razdaljo, večjo hitrost, boljšo tehniko … To vas bo gnalo naprej.

Ni potrebe, da tečete vsak dan

Umetnost je v tem, da najdete ravno pravšnjo točko, ko boste tekli dovolj, da (počasi!) napredujete, in ne preveč, da bi si nakopali zdravstvene težave. Veliko pozornosti namenite temu, koliko počitka potrebuje vaše telo, in mu privoščite tudi kakšno raztezno vajo.

Spremljajte N1 Magazin tudi na Facebooku

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Komentari

Vaš komentar