Natečaj: Oblikujte družbeno angažiran plakat za krvodajalstvo

Magazin 27. Okt 202210:30
plakat krvodajalstvo
Profimedia

TAM-TAM Inštitut v sodelovanju z Zavodom za transfuzijsko medicino in Rdečim križem Slovenije razpisuje 15. Plaktivat – natečaj za družbeno odgovoren plakat z namenom spodbujanja in ozaveščanja o pomenu darovanja krvi kot temelju humanosti razvitih družb.

Večina med nami morda nikoli ne bo potrebovala krvi, vendar je za vse ključnega pomena, da imamo za ljudi, ki potrebujejo pomoč, na voljo zadostne zaloge  življenjske tekočine. Da zadovoljimo dnevne potrebe zdravstva po krvi, potrebujemo vsak delovni dan 350 krvodajalcev. V Sloveniji daruje kri več kot tri odstotke prebivalcev, letno na krvodajalskih akcijah sodeluje okoli 100.000 krvodajalcev. V razvitem svetu preskrba s krvjo temelji na brezplačnem, prostovoljnem in anonimnem krvodajalstvu, saj to zagotavlja varnost tako za bolnike kot tudi za krvodajalce. Slovenija sodi med države, ki vse potrebe po krvi pokrivajo same. Tako so samooskrbne tudi vse razvite države po svetu.

plakat krvodajalstvo
Profimedia

Kreativni izziv
Eden izmed temeljev napredne družbe je delujoč zdravstveni sistem, ki lahko obstaja samo ob prostovoljcih, pripravljenih na darovanje krvi. Zaradi dobro organiziranega krvodajalstva v razvitih državah po svetu ter številnih odgovornih, anonimnih posameznikov se ob najtežjih življenjskih situacijah lahko zanesemo, da bo za nas poskrbljeno. Tovrsten altruizem je visok družbeni uspeh, ki ga kampanja Plaktivat postavlja v ospredje, proslavlja ter s pozitivnimi sporočili krvodajalstvo spodbuja še naprej. Namen natečaja je torej s kreativnimi zasnovami spodbuditi ljudi, posebej mlade, k darovanju in razumevanju pomena darovanja krvi kot nenadomestljive oblike medsebojne pomoči.

oblikovalski natečaj za družbeno angažiran plakat.
Plaktivat Solidarnost, foto Tadej Kreft

Izhodišče plakatov naj bo krvodajalstvo, sporočilo pa naj pri naslovniku, posebej med mladimi, predstavlja pripravljenost in navdihuje k darovanju krvi. Naša naloga je, da z izvirnimi kreativnimi zasnovami plakatov pomagamo h krvodajalstvu po vsem svetu navdihniti nove prostovoljce ter pomagati, da širša skupnost še bolje spozna in ceni ljudi iskrenega, humanega in odprtega srca, kot so krvodajalci. Anonimni heroji, ki rešujejo življenja.

oblikovalski natečaj za družbeno angažiran plakat.
Plaktivat Postani gasilec, foto arhiv TAM TAM

Kdo lahko sodeluje
Poziv je namenjen vsem grafičnim ustvarjalcem, tako posameznikom, samostojnim oblikovalcem, študentom in dijakom kot agencijam oz. pravnim osebam, ki želijo soustvarjati skupni življenjski prostor. Posebno pozornost poziv namenja študentkam in študentom, ki lahko svoja dela poleg splošnega razpisa prijavijo tudi pod kategorijo Sveža kri, kjer bo prav tako razglašen zmagovalec. V kategorijo bodo avtomatsko uvrščena vsa dela prijaviteljev, ki bodo v prijavnici označili status študent ali dijak.

oblikovalski natečaj za družbeno angažiran plakat.
Tožibaba, avtorji Domen Husu, Samo Muhič, Borut Haclar, Pavel Nekorane, agencija Yin Young

Nagrade
Plakate ocenjuje žirija, ki jo sestavljajo mednarodno priznani kreativci in oblikovalci. Zmagovalni plakat bo natisnjen in javno objavljen na 500 plakatnih mestih TAM-TAM po Sloveniji. Prijavljen bo v tekmovalne dele festivalov Slovenski oglaševalski festival SOF in Bienale slovenskega oblikovanja Brumen. Zmagovalec prejme Plaktivatov MEGAFON in zmagovalno plaketo, finalisti prejmejo srebrno plaketo, vsi prijavitelji prejmejo e-plaketo o sodelovanju, ki jo podeli organizator Plaktivata, TAM-TAM Inštitut. 

Rok za oddajo del je do 1. 12. 2022 do 24. ure. Več o natečaju pa lahko najdete na povezavi TUKAJ.

oblikovalski natečaj za družbeno angažiran plakat.
Plaktivat Diskriminacija, foto Tadej Kreft

O natečaju: Plaktivat je mednarodni družbeno odgovorni natečaj, aktivator družbene zavesti, ki vabi k ustvarjanju mestnih plakatov in spodbuja k pozitivnim premikom v družbi. Natečaj poteka dvakrat letno in je namenjen oblikovalcem ter oblikovalskim skupinam z vsega sveta. Študenti in študentke lahko na natečaju sodelujejo v kategoriji Sveža kri. Prijavljena dela ocenjuje strokovna komisija, ki jo sestavljajo mednarodno priznani kreativci in oblikovalci.

oblikovalski natečaj za družbeno angažiran plakat.
Beg možganov, Kosovel, avtorji: Gregor Čeferin, Toni Tomašek, Miha Bevc in Drago Mlakar

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.