Kaj pripada potniku v primeru zamude oziroma odpovedi leta?

Potovanja 20. Maj 202313:48 1 komentar
Letališče
PROFIMEDIA

Na potovanjih nam lahko odpoved ali zamuda leta povzroči veliko preglavic. Zato je pomembno, da veste, kakšne so vaše pravice in kaj lahko zahtevate.

Letalski promet je ogromna industrija, v kateri so načrtovane najmanjše malenkosti.

Na letališčih je predvidena vsaka minuta, kako bodo pristajala in vzletala letala, koliko časa bo trajalo vkrcavanje in podobno. Vendar se lahko pri toliko dogodkih vseeno zalomi in vaše letalo ne vzleti, ko bi moralo, ali pa je let celo odpovedan. Takrat je dobro poznati svoje pravice, ki jih lahko uveljavljate.

Kakšne pravice imate in kaj morate vedeti?

Potnike ščiti evropska zakonodaja, ki ob odpovedi leta predvideva tri možnosti.

Če vam letalska družba odpove polet, vam je dolžna ponuditi tri možnosti:

– vračilo kupnine,

– sprememba poti do končnega cilja takoj, ko je mogoče,

– sprememba poti na poznejši datum, ki vam ustreza, pod primerljivimi pogoji prevoza.

Po pravilih EU ste v primeru odpovedi leta upravičeni do povračila za celotno ceno vozovnice za tisti del potovanja, ki ga niste opravili, oziroma do poleta po spremenjeni poti. Če že čakate na letališču in se odločite za prevoz po spremenjeni poti, imate glede na dolžino čakanja pravico tudi do hrane in osvežilnih napitkov ter dveh brezplačnih telefonskih klicev, SMS- in e-sporočil.

Če je spremenjeni let na vrsti šele dan po vašem prvotno načrtovanem letu, imate pravico tudi do hotelske nastanitve in (odvisno od okoliščin) denarnega nadomestila.

Katero od treh možnosti boste izbrali, je vaša odločitev. Vendar ko se odločite za eno od njih, nimate več pravice do drugih. Če se odločite za povračilo vrednosti letalske vozovnice, vam mora letalska družba denar povrniti v sedmih dneh.

Pravice letalskih potnikov se uveljavljajo v naslednjih primerih:
– potniki letijo na letališče znotraj EU z letalskim prevoznikom ali iz EU ali zunaj EU
– potniki letijo na letališče v EU z letališča zunaj EU s prevoznikom iz EU
– potniki letijo z letališča v EU v državo zunaj EU z letalskim prevoznikom ali iz EU ali zunaj EU
– če za težave, povezane z letom, še niso prejeli nadomestila (odškodnina, sprememba poti, pomoč letalskega prevoznika) v skladu z zakonodajo države zunaj EU.

Kdaj ste upravičeni do odškodnine?

V določenih primerih lahko zahtevate tudi odškodnino, vendar velja nekaj pomembnih podrobnosti. Odškodnine ne morete zahtevati, če vas je prevoznik o odpovedi obvestil več kot 14 dni pred odhodom.

Prav tako ne, če vas je obvestil od 14 do sedem dni pred načrtovanim odhodom in vam ob tem ponudil spremembo poti z manjšim odstopanjem od prvotno potrjene. To pomeni, da na cilj prispete z manj kot štiriurno zamudo, v primeru nadomestnega odhoda največ dve uri pred prvotno potrjenim odhodom.

Če so vas o odpovedanem letu obvestili manj kot en teden pred odhodom, se lahko prevoznik plačilu odškodnine izogne, če vam ponudi spremenjeno pot z največ enournim zamikom odhoda pred prvotno potrjenim in največ dvema urama zamude ob prihodu na končni cilj glede na čas rednega prihoda odpovedanega poleta.

Do povračila odškodnine ste upravičeni tudi, če ste zamudili povezovalni let. V tem primeru je pomembno, da sta oba leta del ene rezervacije. Če na končni cilj prispete z najmanj triurno zamudo, ki je niso povzročile izredne razmere, ste upravičeni do finančnega nadomestila.

Letališče
PROFIMEDIA

Odškodnina se povečuje z dolžino poleta

Odškodnina, kadar je potnik do nje upravičen, znaša 250 evrov za polete do 1.500 kilometrov, za polete nad 1.500 kilometrov pa 400 evrov, če je zamuda na cilju najmanj štiriurna. Pri poletih nad 3.500 kilometrov se odškodnina poveča na 600 evrov, a le, če polet ni v celoti znotraj Evropske unije oziroma sodelujočih 31 držav in če je zamuda najmanj šesturna.

Vse napisano velja, kadar je za zamudo letov kriv letalski prevoznik sam. V nasprotnem primeru, kadar lahko dokaže odpoved leta zaradi višje sile, do odškodnine niste upravičeni. Med višjo silo se štejejo neugodne vremenske razmere, varnostna tveganja in različne omejitve zračnega prostora.

Prav tako do odškodnine niste upravičeni, če so vam zavrnili vkrcanje. To se običajno zgodi zaradi neveljavnih osebnih dokumentov in prepoznega prihoda.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje