Prihaja še najdražja Dacia, cena pa?

Magazin 02. Jan 202315:30
Dacia Jogger hybrid
Dacia

Romunska znamka v Renaultovi lasti je končno predstavila tudi prvega hibrida. To je sedemsedežni križanec Jogger.

Nekaj časa je že, kar so pri Dacii oznanili, da bodo tudi sami trgu ponudili hibridno različico svojega modela, vendar kot vedno pri znamki, kjer gledajo na vsak evro – vse ob svojem času.

Zdaj je čas očitno dozorel in predstavili so hibridno verzijo Joggerja, ki je doživel topel sprejem tudi pri nas. Sedemsedežnik, ki slovi kot prostoren križanec med velikoprostorcem, kombijem in športnim terencem, je sicer tudi najcenejši sedemsedežni model pri nas. S svojo uporabnostjo je tudi logično, da je prvi dobil večnamenski hibridni pogon.

Dacia Jogger hybrid
Dacia

Tehnično je sorodnik hibridnega Clia

Seveda ni skrivnost, da je celoten pogonski sklop ”presajen” iz modela Clio E-Tech hybrid 140, ki ga je Renault predstavil 2019 in je doslej naletel na dobre kritike.

Gre za sistem, ki je zasnovan na 1,6-litrskem štirivaljniku in dveh e-motorjih (eden je seveda močan zagonski alternator), ki jih v homogen sklop povezuje štiristopenjski samodejni sekvenčni menjalnik Multi Mode (brez sklopke), ki lahko z dvema razmerjema prenosa pri e-motorjih deluje v skupno 15 prestavnih razmerjih.

S 103 kW (140 KM) je Dacia Jogger Hybrid 140 hkrati tudi druga najmočnejša Dacia v ponudbi, za Dusterjem 150. Kljub temu pa pri Dacii trdijo, da znaša izpust CO2 pri tej verziji le 108 g/km, kar je 10 g manj od trenutno najbolj okoljsko prijazne motorizacije.

Do 900 km z enim polnjenjem

Dacia Jogger hybrid
Dacia

Pri Dacii pravijo, da bo s pomočjo baterije s 1,2 kWh (pod zadnjimi sedeži) in električnim delom pogona lahko voznik opravil do 80 odstotkov vseh voženj le s pomočjo elektrike, ki jo proizvede pogonski sklop s presežkom energije ali s pomočjo regeneracije zavorne energije. In tako je doseg z enim polnjenjem rezervoarja menda več kot 900 km (natančnejših podatkov sicer tovarna še ne navaja).

Sicer pa se zunanjost ne razlikuje od drugih različic, razen napisa, v notranjosti pa so nov sedempalčni digitalni instrument pred voznikom s specifičnimi informacijami hibridnega sistema, ročka menjalnika, osrednja konzola ter stikalo zdaj nove električne parkirne zavore.

Cena v Sloveniji še ni znana, v Franciji pa bo avtomobil vreden vsaj 24.600 evrov (trenutno je najcenejši Jogger pri nas dobrih 16 tisočakov).