Subaru STI se ne predaja

Magazin 26. Jan 202211:30 0 komentarjev
Subaru STI E-RA Concept
Subaru

Športna podznamka Subaruja je dobila vetra v jadra z novim električnim pogonom. Koncept STI E-RA je s 800 kW moči pravi e-superšportnik.

Subaru Tecnica International je ime, ki tudi v avtomobilskem svetu ni prav dobro prepoznavno. Toda ko je krajšava STI povezana s Subarujem, posebno še z (nekdanjo) Imprezo, je tudi laikom jasno, da gre za športno izvedenko. Uspehi Subaruja na svetovnem prvenstvu v reliju z modro Imprezo na prelomu tisočletja še zdaj živijo v spominih večine ljubiteljev. Toda Subaru je najprej (2014) ločil ime Impreza od oznake STI, saj je bila nekdanja Impreza WRX STI potem le še – Subaru WRX STI. Potem pa se s peto generacijo tudi poslovil od športne oznake. No, vsaj za Evropo …

Počasna smrt legendarne oznake je bil seveda nož v hrbet številnim ljubiteljem in poznavalcem, toda pri znamki so vztrajali pri novi filozofiji, kjer ni bilo (preveč) prostora za športnost. Le še za varnost, udobje in ekologijo. Toda z bolj intenzivno vpeljavo električne mobilnosti so lahko pri oddelku STI spet začeli sanjati o športnih izvedenkah. Celo o povratku v dirkaške vode. Tako se vsaj zdi glede na pokazano na salonu v Tokiu, kjer sta glavno vlogo prevzela dva izrazito športna modela. No, ena izvedenka in koncept, ki zares štrli iz povprečja. V njegovem najboljšem pomenu.

Subaru STI E-RA Concept
Subaru

Silhueta vznemirljivega superšportnika

Nizka in tekoča silhueta superšportnika STI E-RA spominja na dirkalnike z vztrajnostnih dirk, pri Subaruju pa zares pravijo, da gre za eksperimentiranje z novimi tehnologijami
v svetu avtomobilskih dirk za ogljično nevtralno obdobje. Štirje elektromotorji (ki jih je menda priskrbela Yamaha) skrbijo za pogon koncepta, vsak poganja svoje kolo, sistemska moč pa znaša kar 800 kilovatov (1080 KM). Pri Subaruju so razkrili še, da za oskrbo z elektriko skrbi baterijski paket z zmogljivostjo 60 kWh. Seveda je glede na namembnost v tem trenutku doseg povsem nepomemben.

Subaru STI E-RA Concept
Subaru

RA je oznaka za dirkaški pedigre

Oznaka RA pri Subaruju tradicionalno pomeni izvedenke, namenjene predvsem za na dirkaško stezo. Pa tudi za napad na rekord steze (RA = Record Attempt, poskus podiranja rekorda), kar daje vedeti, da je koncept vseeno bliže realnosti, kot bi želeli povedati. Zelo verjetno ciljajo na rekord znamenitega Zelenega pekla (Nordschleife). Tega trenutno v razredu električnih dirkalnikov drži Volkswagnov ID.R iz leta 2019. In znaša 6:05,33, če bi vas res zanimalo …

Sicer so ob nizki silhueti koncepta pokazali še verzijo prvega kompaktnega električno gnanega križanca Solterra STI Concpet, odeta v znamenito modro in z aerodinamični dodatki ter obrobami blatnikov, je Solterra mnogo bolj privlačna. Kaj več pri Subaruju še niso razkrili. Res pa je, da dvojček Toyotinega modela BZ4X serijsko ponuja zadržanih 160 kW (218 KM) iz dveh e- motorjev. Teoretično so meje torej precej višje …

Subaru Solterra STI Concept
Subaru

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!