3 oblike čuječnosti, ki vam bodo v hipu pomagale do boljšega počutja

Magazin 22. Apr. 202216:00
Delite:
Meditacija
Foto: Profimedia

Ni treba več ur sedeti v miru in tišini ter meditirati. Za začetek je dovolj preprosta in hitra praksa čuječnosti, ki vam bo v hipu pomagala do boljšega počutja.

Čuječnost je povsem naravna in človeku prirojena sposobnost. Je stanje, ko se zavestno ustavimo, sprostimo, upočasnimo in začnemo svojo pozornost usmerjati in vračati v sedanji trenutek – na dogajanje tukaj in zdaj. To je odlična novica, saj ljudje večino časa hitimo od točke a do točke b, imamo polno glavo misli ter smo bolj kot na sedanji trenutek usmerjeni v prihodnost ali razmišljamo o preteklosti. S čuječnostjo pa lahko v polnosti zaživimo in začutimo prav moč sedanjega trenutka ter si pomagamo do boljšega počutja in pozitivne naravnanosti.

Oblik čuječnosti, ki jih lahko začnete izvajati že danes, je več:

Čuječnost, pri kateri spodbujamo prijaznost in sočutje

Oblika čuječnosti, ki jo lahko prakticiramo v vsakem trenutku, je prebujanje prijaznosti, nekateri jo imenujejo tudi meta meditacija. Njen namen je, da namerno prebujamo v sebi prijaznost, sočutje in empatijo do sebe in drugih. Prav tako nam za to obliko ni treba daljši čas sedeti v položaju lotosa, čeprav je tako najbolj učinkovita. Prijaznost kot obliko čuječnosti lahko prakticiramo, ko se z avtobusom vozimo iz službe proti domu ali ko npr. nekje čakamo daljši čas, da bomo prišli na vrsto, ali si seveda doma vzamemo nekaj minut zase. Praksa je izredno enostavna in prinaša koristi: preprosto se umirite in svojo pozornost usmerite v dihanje, nato se začnite usmerjati še na svoja čustva in doživljanje – s sočutjem sprejmite čustva ne glede na to, kaj v tistem trenutku čutite, ne obsojajte se. Sočutje do sebe nato razširite še na vse druge – z zavedanjem, da smo vsi samo ljudje. Učinkovitost tovrstne prakse podpirajo celo študije, ki pravijo, da lahko s čuječim spodbujanjem prijaznosti znatno zmanjšamo negativno naravnanost (samokritika) in okrepimo sočutje ter pozitivna čustva. Učinkovito pa naj bi pomagala tudi posameznikom, ki trpijo zaradi depresije in nekaterih oblik osebnostnih motenj.

Foto : Profimedia

Čuječnost, pri kateri smo osredotočeni na zaznavanje telesnih občutkov

Pri tej obliki čuječnosti je v ospredju fizično telo. Gre za to, da se osredotočamo predvsem na telesne senzacije. Tudi ta oblika je izjemno enostavna in jo lahko izvajamo kadarkoli, ko imamo nekaj minut časa zase: v miru in tišini se udobno namestite ter počasi začnite ”skenirati” svoje telo od glave do peta, v vsakem trenutku pa bodite pozorni na dogajanje v njem. Prav tako je vaša pozornost usmerjana na dihanje. Sproščate svoje telo in samo opazujete. Tudi dobrobiti te vrste čuječnosti podpirajo nekatere študije. Po njihovih podatkih naj bi redna praksa povečala občutenje sreče in harmonije ter nam pomagala do občutka povezanosti in razširila zavedanje.

Čuječnost, pri kateri uživamo v tišini

Nekateri strokovnjaki in posamezniki, ki redno prakticirajo čuječnost in meditacijo, poročajo o doživljanju notranje tišine, globoki sproščenosti, stanju brez misli. Čuječnost, pri kateri nekaj minut preprosto sedimo, se osredotočamo na dihanje in samo uživamo v tišini, nam lahko podobno pomaga umiriti misli in nemir. Praksa je sila preprosta: odložite telefone, tablice, ugasnite televizijo ali radio in se v miru usedite ali uležite za nekaj minut (več minut, boljši bo učinek) na udobno podlago. Ob tem opazujte svoje dihanje – zvok vdiha in izdiha, dih poglabljajte ter uživajte v tišini. Tudi vpliv preživljanja časa v tišini (meditaciji) na človeka in njegove možgane je že dlje časa pod drobnogledom predvsem nevroznanosti.

VIR: https://www.healthline.com/

Spremljajte N1 Magazin tudi na Facebooku

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Komentari

Vaš komentar