Zdaj so po Tesli udarili še v Južni Koreji

Magazin 14. Jan 202317:30
Tesla
Profimedia

Zaradi nepravilnega obveščanja kupcev o dosegu v mrazu, mora Tesla v Južni Koreji plačati kar 2,2 milijona dolarjev kazni.

Doseg električnih avtomobilov pri nizkih temperaturah je sicer tema, o kateri je bilo že marsikaj napisanega. Toda v Južni Koreji so se zdaj odločili, da se odzovejo bolj ostro. Ker so pri Tesli od poletja 2019 do nedavnega na svoji spletni strani preveč angažirano pisali in poveličevali doseg in hitrost svojih hitrih polnilnic, hkrati pa kupcev niso primerno obvestili o bistveno krajšem dosegu svojih avtomobilov, jim je regulator (komisija za pošteno trgovanje – Fair Trade Commission – KFTC) zapisal kazen.

Tesla mora tako plačati kar 2,2 milijona dolarjev kazni, saj so pretiravali s podatki o dosegu in polnjenju njihovih hitrih polnilnic v mrazu.

elon musk, tesla
PROFIMEDIA

Tudi več kot polovico manj dosega

Pri KFTC so dejali, da so pri ameriškem proizvajalcu navajali neustrezne podatke o dosegu, saj je lahko doseg v mrazu krajši do 51 odstotkov. Pri znamki Tesla, ki jo vodi eden od soustanoviteljev in največji lastnik Elon Musk, so sicer na spletni strani navajali nasvete, kako podaljšati doseg v mrazu, niso po eksplicitno opozarjali na bistveno krajši doseg, o čemer poroča spletni portal Automotive news Europe.

Že nekaj časa je znano, da na doseg električnih vozil izrazito vplivajo tudi nizke temperature (več o tem tukaj), razlog pa je seveda v upočasnjenih kemičnih procesih v bateriji. Ob nizkih temperaturah mora baterija poskrbeti tudi, da ogreje samo sebe na delovno temperaturo, kar spet pomeni porabo energije.

Tu pa je seveda še povečana poraba zaradi številnih dodatnih porabnikov ob nizkih temperaturah, predvsem gre za ogrevanje in prezračevanje kabine, ogrevanje sedežev, volana …

Tesla Model 3
Tesla

O dosegu pozimi tudi študije

Študija o dosegu iz leta 2020, ki jo je opravil kanadski ponudnik telematike Geotab, je na 4.200 povezanih električnih vozilih vseh znamk pokazala, da ima večina električno gnanih modelov podoben padec dosega v hladnem vremenu. Pri malo nad 20 stopinj Celzija je povprečni model BEV celo presegel svoj navedeni razpon, pri minus 15 stopinjah pa je imel povprečni EV le še 54 odstotkov svojega ocenjenega razpona, ugotavlja študija, ki jo navaja ANE.

Spremljajte N1 Magazin tudi na Facebooku

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.