Ob vožnji po slovenskih cestah lahko opazimo kar nekaj nenavadnih in redkih prometnih oznak.
Ko se vozimo, je pomemben del našega opazovanja osredotočen na znake ob in na cesti.
Največkrat se peljemo mimo znakov z omejitvami hitrosti, tablami, ki označujejo mesta, ali opozorili, da se približujemo prehodu za pešce.
A na cestah našo pozornost pritegnejo tudi nenavadne označbe, ki niso pogoste in so le na določenih mestih. Izbrali smo pet označb, za katere mnogi še niso slišali ali pa ne vedo, kaj pomenijo.
1. Krajše črte, ki spominjajo na trikotnike
Ena takšnih je na regionalni cesti Podpeč–Rakitna, kjer so ob sredinski neprekinjeni črti v ovinku dodali krajše črte, ki spominjajo na trikotnike. Njihov namen je izboljšanje prometne varnosti motoristov in vseh ostalih udeležencev v prometu, direkcija za infrastrukturo (DRSI) pa jih je izvedla v okviru pilotnega projekta za motoriste. Narisane so bile na podlagi pozitivnih izkušenj tujine.
Za zdaj so posebne talne označbe narisali na 15 ovinkih, nanje pa opozarja tudi znak ob cesti.
2. Drugačni stebrički v ovinkih
Tudi novi rumeni in beli stebrički so bili prvotno namenjeni motoristom, a so koristni tudi za preostale voznike.
Namen stebričkov bele barve je izboljšanje vodenja skozi nepregledne ovinke v daljših in S-krivinah oziroma krivinah, kjer voznik ne more predhodno oceniti poteka ceste in se posledično lahko zgodijo presenečenja, so cilj pilotnega projekta v sodelovanju s Fakulteto za strojništvo Univerze v Ljubljani pojasnili na direkciji za infrastrukturo.
3. Znak, ki stoji le na enem mestu v Sloveniji
Če sta zgoraj opisana prometna znaka oziroma talne označbe na več odsekih slovenskih cest, je zelena tabla s šahovnico le ena v Sloveniji oziroma le na eni cesti. Postavljena je na primorski avtocesti med Kozino in Črnim Kalom, namenjena pa je tovornim vozilom. Znak namreč označuje klančino, na kateri se lahko v primeru odpovedi zavor ustavijo vozniki tovornjakov.
4. Modri odsevniki na belih stebričkih
Zadnjih nekaj let lahko ob cestah videvamo tudi bele količke, ki imajo ob strani dodane modre odsevnike. Ti so namenjeni odganjanju živali, da bi prečkale cesto. Modri odsevniki lomijo svetlobo žarometov vozila in tako ustvarjajo neke vrste svetlobno ograjo, ki jo živali redkeje prečkajo.
Modre odsevnike so začeli nameščati leta 2016, od takrat pa se je po podatkih direkcije za infrastrukturo zmanjšalo število trkov s parkljasto divjadjo.
5. Zelena barva na sredini cesti
Na le 16 cestah v Sloveniji pa lahko med sredinskimi cestami vidimo pobarvano zeleno polje. Tako je denimo tudi v naselju Potoki, kjer so pred kratkim odsek ceste pobarvali v zeleno.
Na direkciji za infrastrukturo so se za takšno potezo odločili, da bi povečali varnost pešcev, ki hodijo ob cesti brez pločnika.
Običajne ceste so široke okrog osem metrov, z novo izvedbo zelenega pasu na sredini obeh prometnih pasov pa so širino zmanjšali na nekaj manj kot šest metrov.
Takšne prometne ureditve z optičnim oženjem vozišča se v Sloveniji uporabljajo kar nekaj časa. Ukrep so na direkciji za infrastrukturo prevzeli iz EU-projekta “predvidljive ceste” in primerov dobrih praks posameznih članic EU.
Vse N1ajboljše: Kaj se dogaja v zakulisju N1?
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje