Kdo bo odvažal poškodovana vozila? In ali bomo na odvoz res čakali dlje?

Gospodarstvo 07. Apr 202214:03 > 17:59 0 komentarjev
Odvoz vozila
PROFIMEDIA

Odslej bodo pokvarjena osebna vozila z avtocest lahko odstranila samo tista podjetja, ki izpolnjujejo pogoje za odstranjevanje velikih tovornih vozil. Mnogi se temu čudijo in napovedujejo, da se bo zaradi nelegitimnih zasebnih interesov podaljšal čas čakanja na odvoz vozila. Obrtna zbornica bo pozvala državni svet, naj zakon ustavi z vetom.

Včeraj je z glasovi koalicijskih strank in njenih zunajkoalicijskih podpornic državni zbor sprejel nov zakon o cestah. Predlog, ki ga je v državni zbor poslala vlada, so vsi ocenili kot dober. Vendar so koalicijske poslanske skupine v okviru parlamentarne obravnave vanj vnesle določbo, ki je sprožila ostre odzive. Obrtna zbornica (OZS) bo zato pozvala državni svet, naj na zakon izglasuje veto, nam je povedal njen predsednik Branko Meh.

Strogi pogoji

Sporna določba na novo omejuje, kdo lahko z avtocest in hitrih cest odvaža poškodovana vozila. Omejitve, ki so doslej veljale za izvajanje odvoza vozil, katerih največja dovoljena masa presega 3.500 kilogramov, bodo zdaj veljale za odvoz vseh vozil. Drugačne rečeno: tudi poškodovana osebna vozila bodo lahko odvažala samo tista podjetja, ki izpolnjujejo pogoje za odvoz največjih tovornjakov.

Ti pogoji so bili določeni že zdaj. Vendar so doslej, kot omenjeno, veljali samo za podjetja, ki z avtocest in hitrih cest odvažajo vozila, katerih skupna masa presega od 3.500 kilogramov. Zdaj pa bodo tudi odvoz osebnih vozil, ki tehtajo od 1 do 1,5 tone, z avtocest izvajala samo podjetja, ki imajo, med drugim, vsaj zadnji dve leti v lasti:

– vozilo, namenjeno odstranjevanju vozil z do 7.500 kg skupne mase, in

– vozilo, namenjeno odstranjevanju vozil z do 44.000 kg skupne mase.

Tako kot je doslej veljalo samo za izvajalce odvoza tovornih vozil, bo po novem tudi izvajalce odvoza osebnih vozil z avtocest izbrala družba za avtoceste (DARS).

Za spremembo ni razloga

Za te spremembe ni nobenega razloga, sta pred sprejemom zakona opozorila Slovensko zavarovalniško združenje (SZZ) ter poslanec LMŠ Rudi Medved. Takšna ureditev je za odvoz tovornih vozil smiselna, je poudaril Medved, saj so v preteklosti slovenski izvajalci avtovleke izkoriščali zlasti tuje voznike tovornih vozil. “Prihajalo je do na pol mafijskih prijemov in to je na dober način rešeno,” je dejal v državnem zboru.

Rudi Medved
Žiga Živulović/BOBO

Glede odvoza osebnih vozil pa pred sprejetjem nove določbe ni bilo nobenih informacij, da kaj ne deluje oziroma da bi bilo treba kaj popraviti, sta opozorila SZZ in Medved. Koalicijske poslanske skupine, ki so pripravile spremembo, so trdile, da je potrebna zaradi povečanja varnosti. Vlada se do amandmaja “svojih” poslanskih skupin ni opredelila, je pa priznala, da je s stališča varnosti že dosedanji sistem ustrezen. Po dosedanjem sistemu je velik del odvozov poškodovanih osebnih vozil in kombijev z avtocest opravilo podjetje, ki ga je v okviru asistenčnih storitev angažirala zavarovalnica, pri kateri je vozilo zavarovano.

DARS: Izvajalci avtovlek zamujajo več kot dve uri

Danes pa nam so nam iz DARS odgovorili, da včeraj sprejeto določbo podpirajo. Poudarili so, da so že do zdaj tudi osebna vozila z avtocest odstranjevali pooblaščeni izvajalci DARS, če se je vozilo nahajalo na voznem ali na prehitevalnem pasu. Voznik oziroma uporabnik je lahko sam poskrbel za odvoz vozila samo, če je bilo vozilo na odstavnem pasu in če ga je odstranil takoj. “Žal pa ravno tu prihaja do neurejenosti področja in povprečnega čakanja na odvoz asistenčnih izvajalcev avtovlek z odstavnih pasov z zamudo več kot 2 uri in posledičnega povzročanja nevarnih situacij za ljudi in premoženje ter težav pri zagotavljanju pretočnosti avtocestnega omrežja,” so zapisali v današnjih odgovorih na naša vprašanja.

“Tudi pri vozilih, ki so ustavljena na odstavnem pasu, opažamo v zadnjem času, pri vse gostejšem prometu, da so to izjemno tvegane situacije, ki smo jih kot avtocestni upravljavec dolžni čim prej odpraviti,” so še pojasnili, “V zadnjih letih je bilo kar nekaj prometnih nesreč, ko je prišlo do naleta na stoječa vozila, bodisi na voznem, bodisi na odstavnem pasu.” Zato je po njihovem treba vozila čim prej umakniti na varen, urejen in kontroliran način. “S tega vidika si želimo, da to storitev opravljajo preverjeni in usposobljeni izvajalci,” so dodali .

Branko Meh
Branko Meh (Vir: Alen Milavec/BOBO)

OZS: Zamujajo koncesionarji

Povsem drugače pa stanje prikazujejo na obrtni zbornici. Po njihovem mnenju že odvoz tovornih vozil z avtocest ni urejen ustrezno. “Imamo številne neprijetne izkušnje glede odvozov težjih vozil s strani koncesionarjev,” je povedal Peter Pišek, predsednik sekcije prevoznikov pri OZS. “Problematiko rešujemo z upravljavcem avtocest in hitrih cest (DARS) že nekaj let, pa še vedno prihaja do situacij, ko celotna procedura odvoza pokvarjenih ali poškodovanih vozil traja nerazumno dolgo, pri čemer izvajalec zaračuna vse delovne ure.”

Predsednik OZS Branko Meh napoveduje, da bo državni zbor pozval k vetu na zakon. Predstavnik obrtnikov je sicer predsednik državnega sveta Alojz Kovšca, ki je tudi podpredsednik koalicijske stranke Konkretno, ene od predlagateljev spremembe.

Medved: Čakali bomo ure, da ne rečem dneve

Kritiki nove določbe so prepričani, da bo tako, kot je bilo po besedah OZS doslej z odvozom tovornjakov, po novem tudi z odvozom osebnih vozil in kombijev. “Zdaj bomo očitno lahko ob avtocesti, če se že kaj zgodi, čakali ure in ure, da ne rečem dneve, da se je nekdo pojavil, ta, ki ima tudi vozilo za 44 tisoč kilogramov skupne mase, in odpeljal ta avto z avtoceste,” je dejal Medved, ki je napovedal, da bo njegova stranka po volitvah predlagala spremembo nove določbe.

“Nelegitimni interesi zasebnikov”

V SSZ so opozorili, da je koalicija amandma morda predlagala zato, da bi ustregla “nelegitimnim interesom zasebnikov, preoblečenim v javni interes”. Te zasebnike so v LMŠ imenovali. V stranki so namreč sklepali, da bodo zdaj odvoz osebnih vozil opravljala podjetja, ki zdaj za DARS opravljajo odvoz tovornih vozil. “Nekdo se je očitno uklonil lobiranju teh firm,” je dejal Medved.

Spremljajte volitve 2022 na n1info.si. #volitve #volitve2022 #n1slovenija.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!