“Konkretno višja” cena WC-papirja: pozorni bodite na število lističev, ne rolic

Slovenija 02. Feb 202413:15 3 komentarji
Toaletni papir
Foto: PROFIMEDIA

Zveza potrošnikov Slovenije je testirala trislojni toaletni papir na slovenskih trgovskih policah. V raziskavi je ugotovila, da se je cena tega v zadnjih šestih letih "konkretno zvišala" – pri določenih znamkah je zaznala tudi več kot stoodstotno zvišanje.

Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS) je raziskala ceno in kakovost trislojnega toaletnega papirja na slovenskem trgu. Odkar je raziskavo nazadnje izvajala pred šestimi leti, se je cena za zvitek po njihovih ugotovitvah “konkretno zvišala”. Če vzorca s povsem enakim imenom ni bilo več na voljo, so primerjali vzorce vsaj enake blagovne znamke.

Največje zvišanje cene so zaznali pri znamki Violeta, in sicer za skoraj 160 odstotkov, a na ZPS pri tem opozarjajo, da so pri Violeti spremenili izdelek. Za 140 odstotkov je višja cena Müllerjevega toaletnega papirja Soft Star Das Zuverlässige, za 84 odstotkov pa je dražji izdelek Sanft & Sicher Toilettenpapier Recycling znamke dm.

Za več kot 50 odstotkov sta se podražila še toaletna papirja Soft Star Das Bewusste iz Müllerja (60,6 odstotka) in Mercatorjev Natur Extra soft (61,4 odstotka).

V to kategorijo spadata tudi (sicer ne neposredno primerljiva) papirja iz Eurospina (podražitev za 61,7 odstotka) in Hoferja (podražitev za 53 odstotkov). Prvi je namreč spremenil tako znamko kot ime, drugi pa znamko. Lidlov Floralys zdaj stane 46 odstotkov več kot pred šestimi leti, Spar Lovely pa je dražji za 45 odstotkov oziroma 12,6 odstotka, “odvisno od tega, s katerimi izdelkom, ki smo ga preverili pred šestimi leti, ga primerjamo,” so pojasnili pri ZPS.

Toaletni papir Hakle Klassisch se je v šestih letih podražil za dobro tretjino.

Pozorni bodite na število lističev, ne zvitkov

Število lističev je pri večini primerjanih vzorcev ostalo enako kot leta 2018, zmanjšalo se je le pri Mercatorjevem toaletnem papirju Natur, in sicer z 225 na 200 (–11,1 odstotka). Na drugi strani je več lističev v zvitku Sparovega toaletnega papirja Lovely, in sicer jih je na letošnjem vzorcu 200, v dveh, ki so jih preverili pred šestimi leti, pa 150 oziroma 160.

V splošnem se je izkazalo, da je trislojni toaletni papir na slovenskem trgu dovolj dobre kakovosti, da lahko pri izbiri gledate predvsem na ceno, so na ZPS povzeli ugotovitve. Že izdelek z drugo najvišjo oceno se ponaša z najnižjo ceno (za listič), a tudi zmagovalec in številni drugi izdelki z dobro oceno niso veliko dražji.

Opozarjajo pa še, da bodite pri nakupu pozorni ne samo na število zvitkov v pakiranju, ampak tudi in predvsem na število lističev v zvitku. Dva na videz primerljiva toaletna papirja z enakim številom zvitkov po približno enaki ceni se lahko namreč glede na ceno enega lističa močno razlikujeta. Cena za 1.000 lističev se po podatkih ZPS namreč giblje od 1,48 evra do kar 4,85 evra.

Na slovenskem trgu kot primarni material za izdelavo toaletnega papirja prevladuje celuloza, medtem ko skandinavske države in sosednja Avstrija bolj cenijo toaletni papir, pri katerem kot surovino uporabijo reciklirani papir.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje