V okviru projekta drugega železniškega tira Divača–Koper so danes obeležili zaključek gradnje viadukta Gabrovica. Prvi vlak naj bi po povezavi zapeljal leta 2026. Premier Robert Golob je ob tem dejal, da bo izgradnja drugega tira pripomogla k temu, da bo Luka Koper še bolj konkurenčna.
Drugi tir, največja investicija na železniškem omrežju Slovenije, bo povezal Luko Koper s preostalim delom slovenskega železniškega omrežja. “Verjamem, da bo izgradnja drugega tira pripomogla k temu, da bo Luka Koper še bolj konkurenčna in da se bo to v kratkem tudi pokazalo skozi dodatne investicije v sami Luki,” je na slovesnosti ob viaduktu pri vasi Gabrovica v bližini Črnega Kala dejal premier Robert Golob.
Tudi na preostalem delu železniškega omrežja intenzivno poteka obnova, čakajo še nekatere najpomembnejše investicije, predvsem na ljubljanske vozlišču, je dejal premier. “Verjamem, da bomo uspeli vse tri velike infrastrukturne investicije – vozlišče Ljubljana, Luko Koper in drugi tir – sinhrono pripeljati do zaključka, da bo lahko Slovenija izkoristila svojo izjemno lego, da bomo imeli mi, ki tu živimo, gospodarsko in v smislu blaginje od tega čim več,” je dodal.
Ocenil je, da se je Slovenija obnove železniškega križa lotila bolj sramežljivo kot gradnje avtocestnega križa, 20 let se je odločalo, ali in kako se bo drugi tir gradil, zmanjkalo ni niti politikantstva, ko pa je projekt v svoje roke prevzela stroka, “smo inženirji pokazali, da smo med najboljšimi v svetu”. “Vi ste najboljši dokaz tega, kako Slovenija zmore ne samo v športu, ampak tudi v gradbeništvu,” je dodal.
Viadukt Gabrovica je izjemen inženirski podvig, je primer dobrega sodelovanja naročnika, projektantov, inženirja, izvajalcev gradbenih del, vseh podizvajalcev in vseh delavcev, je poudaril generalni direktor projektnega podjetja 2TDK Matej Oset.
Nekaj več kot 400 metrov dolg viadukt Gabrovica je eden od treh viaduktov na trasi drugega tira, dva sta že zgrajena, tretjega naj bi do konca meseca, je povedal Oset.
Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek je izrazila zadovoljstvo, da so uspeli vzpostaviti dobro prakso izvajanja zahtevnih infrastrukturnih projektov, in med drugim dejala, da je pred izvajalci ključna naloga – nadaljevati s projektom drugega tira v zastavljeni dinamiki in kakovosti, “kar pomeni zaključek gradnje do konca leta 2025, tako da bo v letu 2026 lahko po progi že zapeljal prvi vlak”.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje