V sredini decembra prihajajo novi vozni redi vlakov, pri sestavi pa je tokrat prvič pomagala Družba za upravljanje javnega potniškega prometa (DUJPP). Novi vozni redi so že dostopni v iskalniku. Kaj se spreminja?
Potem ko je Družba za upravljanje javnega potniškega prometa poleti od koncesionarjev prevzela sestavljanje avtobusnih voznih redov, se je po napovedi lotila še železnic. Nov vozni red potniških vlakov bo v veljavo stopil v sredini decembra, so potrdili na DUJPP.
Več o poteku same prenove železniških voznih redov niso želeli povedati. V iskalniku, kjer so novi vozni redi že dostopni, sicer ni mogoče opaziti večjih sprememb. Na DUJPP pa so denimo maja ob prenovi avtobusnih voznih redov poudarili, da stremijo k uvedbi taktnih voznih redov in integraciji avtobusnega in železniškega potniškega prometa do najkasneje 2026.
Nekoliko več so o prenovi voznih redov povedali na Slovenskih železnicah (SŽ). “Zaradi obsežnih del na javni železniški infrastrukturi in predvsem zaradi gradnje novega Potniškega centra Ljubljana imamo v prometu velike omejitve, a smo kljub temu uspeli na vseh progah ohraniti in ponekod tudi povečati število vlakov,” so zapisali. Nekoliko več sprememb kot na preostalih progah so uvedli na linijah med Ljubljano in Zidanim Mostom, kjer bo dnevnih povezav po novem nekaj manj.
Dodali so tudi, da bodo vozni redi veljali od 15. decembra letos do 13. decembra naslednje leto.
Kot največji izziv pri sestavljanju novih železniških potniških redov so pri SŽ poleg številnih gradbenih del na progah izpostavili še usklajevanje potniškega in tovornega prometa, sploh na enotirnih progah. Na železnicah so dodali, da bodo z DUJPP v prihodnje pri sestavljanju voznih redov še tesneje sodelovali in da oboji stremijo k integraciji železniškega in avtobusnega potniškega prometa.
Strokovnjak za javni promet in direktor inštituta za politike prostora IPOP Marko Peterlin je v novembrskem intervjuju za N1 ocenil, da so spremembe voznih redov vlakov nekoliko bolj zahtevne od sprememb voznih redov avtobusov, predvsem zaradi tovornega prometa.“Posebnost Slovenskih železnic je velika pomembnost tovornega prometa. Ker prinaša več dobička, se je dolga leta pravzaprav razmišljalo samo o tovornem prometu, potniški pa je bil na stranskem tiru,” je med drugim dejal.
Na DUJPP in Slovenskih železnicah so poudarili, da bodo spremembe voznih redov podrobneje predstavili naslednji teden na novinarski konferenci.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje