Slovenci z novo generacijo blatnikov spet navdušili na Kickstarterju

Slovenija 30. Jan 202218:59 > 19:11 1 komentar
Musguard
Facebook/Musguard

Zložljivi blatnik Musguard je leta 2013 v kampanji na spletni strani Kickstarter zbral približno 40.000 evrov. Nova različica Musguard OMNI je ta rezultat presegla: že po nekaj dneh so zbrali okoli 71 tisoč evrov, kampanja pa bo trajala še tri tedne. "Slovenija je dobro okolje za razvijanje idej," pravi ustanovitelj podjetja, oblikovalec Jurij Lozić.

Z zložljivim blatnikom za kolesa je slovensko podjetje Musguard leta 2013 prodrlo na trg dodatkov za kolesa: ko je prvič zbiralo sredstva za razvoj podjetniške ideje prek spletne platforme Kickstarter, je zastavljeni cilj 10 tisoč evrov zbralo v dveh dneh, končni znesek pa je znašal približno 40.000 evrov.

V podjetju so blatnik zdaj nadgradili: Musguard OMNI je prav tako zložljiv, a je v nasprotju s svojim predhodnikom združljiv s (skoraj) vsemi tipi koles, ne le mestnimi, in izdelan iz recikliranih materialov. Za cilj so si v novi kampanji na Kickstarterju zadali, da zberejo približno 10 tisoč evrov, po nekaj dneh so jih zbrali že 71 tisoč evrov. Kampanja pa bo trajala še tri tedne.

Ustanovitelj podjetja in oblikovalec Musguarda Jurij Lozić poudarja, da so v kampanjo vložili kar nekaj časa in energije: “Kickstarter ima svoje zakonitosti, tako mehke kot algoritmične. Na to temo se lahko veliko prebere na spletu in kampanjo dobro pripravi s tem v mislih. Pred samim zagonom kampanje je potrebno veliko vnaprejšnje priprave,” pove.

Kot malo podjetje z le tremi zaposlenimi denar potrebujejo za obstoj in razvoj. “To je investicija. Kot je v klasičnem podjetniškem svetu normalno hoditi po investicije in razprodajati deleže, tako mi na to na neki način počnemo prek Kickstarterja,” pove Lozić.

Kot dodaja, Musguardove izdelke kupujejo tako Slovenci kot tujci. “V Sloveniji je odziv zelo dober, tudi za OMNI, večino izdelkov pa zaradi velikosti trgov prodajajo v tujino,” dodaja.

“Pri razvoju podjetniške ideje se je treba pametno obračati”

Lozić uspeh podjetja pripisuje kakovosti izdelka in dobremu odnosu s strankami. “Cela znamka stoji na tem, da jamči za delovanje svojih izdelkov, da je kakovostna in trajna. Če ima kdo kakšne pritožbe, se nanje odzovemo,” pravi.

Pri razvoju podjetniške ideje se je treba pametno obračati, uporabljati orodja, povezave in poskrbeti, da si fizično prisoten – kar je bila v zadnjih letih težava, ker ni bilo nobenih sejmov, dodaja.

Za zdaj nameravajo ostati v industriji dodatkov za kolesa, a Lozić ima več idej še za druge izdelke. Ker jim bo Musguard OMNI vzel veliko časa in pozornosti, realizacij novih idej morda še ne bo v tem letu, toda želje so velike, pravi.

“Slovenija dobro okolje za razvijanje idej”

Musguard še zdaleč ni edina slovenska podjetniška uspešnica; spomnimo le na pametno ptičjo hišico, pametno kolo ali kavno skodelico v obliki kozjega roga. “Okolje za razvijanje idej v Sloveniji je dobro. Kar zadeva sam razvoj, je veliko odvisno od posameznika in ne toliko od lokacije. Za neko znamko ali ustvarjalca pa seveda več pomeni, če je lociran v New Yorku, Londonu, Berlinu; to lahko naredi razliko med uspešnim in neuspešnim posameznikom ali znamko,” dodaja.

Kot pravi Lozić, se na svoji podjetniški poti še vedno uči. “Ko postajam starejši, se odpira vizija, kaj bi rad počel naprej, kam bi rad znamko peljal,” dodaja.

Industrijski oblikovalec se zaveda, da je to vezano na sredstva in da zgolj ideja pogosto ni dovolj. “Ravno zaradi Musguarda vem, koliko domače naloge je treba narediti, da si ni dovolj zadeve samo izmisliti, narediti in to potem kar obstaja. Idejo uresničiti in spraviti na trg zahteva kar nekaj časa.” “Toda da se, zagotovo se da,” dodaja Lozić.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje