Vse bolj digitalizirano zdravstvo: kako boste po novem komunicirali z zdravnikom

Še letos naj bi vsi zdravniki na primarni ravni začeli uporabljati sistem zVEM. Kaj digitalizacija zdravstva pomeni za paciente?
Oglaševanje
Slovensko zdravstvo postaja vse bolj digitalizirano, tudi zaradi več projektov na tem področju, financiranih z evropskimi sredstvi, ki jih mora vlada uvesti do konca junija prihodnje leto. Kot smo pisali, ponekod pacienti še vedno dobivajo izvide na CD oziroma DVD, a bo kmalu drugače.
Med več ukrepi digitalizacije zdravstva je tudi uvedba sistema zVEM. "Do konca leta 2025 pričakujemo uvedbo tega sistema pri vseh izvajalcih na primarni ravni, v letu 2026 bo potekalo vključevanje timov na sekundarni ravni," pravijo na ministrstvu za zdravje (MZ). Komunikacijo prek zVEM bodo morali omogočati vsi izvajalci zdravstvene dejavnosti.
Oglaševanje
Za paciente bodo stiki z zdravnikom oziroma komunikacija z njegovim timom, na primer naročanje, še naprej omogočeni po telefonu, osebno ali po pošti, pri tem ne bo nobenih sprememb.
Uvedba portala zVEM kot komunikacijskega kanala vpliva le na elektronski način komunikacije, pojasnjuje ministrstvo za zdravje. Z vpeljavo novega sistema bo namreč pri nekaterih zdravnikih ukinjena možnost komunikacije po elektronski pošti.

"Ker bo komunikacija omogočala vse tipe sporočil, ki jih pokrivajo sedaj obstoječi portali, predvidoma pa bo izvedena tudi integracija z lokalnimi sistemi, je verjetno pričakovati, da bo kateri od izvajalcev postopoma opustil morebitne druge portale s podvojeno funkcionalnostjo, za katero mora plačevati stroške uporabe. Spremljanje elektronske komunikacije prek več kanalov namreč pomeni dodatno administrativno breme za zdravstvene sodelavce," so dodali na ministrstvu.
Oglaševanje
Kako deluje zVEM?
Portal zVEM omogoča varen dostop do storitev eZdravja, to so eRecept, eNaročanje in Centralni register podatkov o pacientu. Za dostop do vseh storitev mora imeti pacient kvalificirano digitalno potrdilo.
Na portalu zVEM lahko pacienti pregledajo izdane napotnice, recepte in dokumente, kot so izvidi specialističnih pregledov, podatki o bolniških staležih in potrdila o cepljenju. Tam je mogoče preveriti tudi podatke o zavarovanju in naročiti novo kartico ZZZS.
Oglaševanje
Kot so pojasnili na ministrstvu, se komunikacija prek zVEM posameznemu pacientu omogoči oziroma prikaže v portalu in mobilni aplikaciji, ko se za komunikacijo aktivira vsaj en z njim ali z njegovimi povezanimi osebami (otroki in osebami, katerih skrbnik je) povezan zdravstveni tim. Ko na primer tim izbranega osebnega zdravnika označi, da je aktiven, pacient dobi možnost začetka pogovorov.
Ob tem na ministrstvu dodajajo, da bodo paciente spodbujali, da čim bolj natančno – z izbiro tipa pogovora in določenih obveznih podatkov – podajo vse potrebne informacije, ki jih bo posamezni tim potreboval za obravnavo.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje
Oglaševanje
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje
Oglaševanje
Najbolj brano
Oglaševanje
Oglaševanje
Najnovejše
Oglaševanje