Odkar je Dragan Šolak kupil angleškega prvoligaša Southampton, je vzbudil precej pozornosti največjih medijev na Otoku. Po slovitem The Guardian se je zdaj o njem razpisal tudi The Times, ki tako kot preostali angleški mediji ugotavlja, da je Šolak trn v peti srbski oblasti in njeni avtoritarni vladavini.
Dragan Šolak, ki je bil pred kratkim v eni od revij razglašen za tretjega najbogatejšega Srba, se je rodil v Kragujevcu. Svoje bogastvo je zaslužil z ustvarjanjem prve kabelske televizijske mreže v državi na začetku novega tisočletja, leta 2007 je ustanovil podjetje United Group, prek katerega je začel ponujati informativne, športne in razvedrilne kanale, je The Times predstavil Šolaka in nadaljeval: “Bogatim ljudem in pravzaprav vsem ljudem v vzhodni Evropi je običajno skupno, da so svoje bogastvo pridobivali s političnimi povezavami, pa tudi s številnimi ‘srečnimi’ okoliščinami in priložnostmi, ki so jih ustvarili hitri prenos državne lastnine v zasebne roke, ko je padel komunizem. Vendar je za Šolakom drugačna zgodba. Drugačen je, on je zgradil svoje podjetje.”
Šolak je neomajen zagovornik svobode medijev; s politiko se nikoli ni ukvarjal in se nikoli ne bo, to je povedal večkrat. A svoboda medijev je tudi v Srbiji močno na udaru; tako kot v trenutno agresorski Rusiji, od katere se Šolakova podjetja odgovorno ograjujejo tudi z blokado predvajanja ruskih državnih televizij in odpovedjo predvajanja tekem ruske nogometne lige.
Srbija se uvršča na 93. mesto na svetovnem indeksu svobode tiska. “V glavnem zahvaljujoč Šolaku v državi obstajajo mediji, ki odkrito kritizirajo vlado (v tej skupini je tudi N1, op. a.). Časopis Nova, ki je v lasti United Groupa, se tiska na Hrvaškem, ker ga nobena tiskarna v Srbiji ni želela tiskati,” je zapisal The Times.
Šolakova “trma” je razjezila še posebej močno politično osebnost v Srbiji, predsednika države Aleksandra Vučića, ki bo verjetno ostal med redkimi, ki zoper Rusijo ne bo uvedel sankcij. Organizacija za opazovanje medijev v Srbiji je izračunala, da je Vučić med decembrom 2020 in aprilom 2021 dobil kar 50 ur na televiziji, od tega je bil kar 85 odstotkov časa prikazan v pozitivni luči, toliko medijev je tam pod (ne)posrednim vplivom oblasti.
Kriza v odnosih med Vučićem in Šolakom je dosegla vrhunec leta 2021. Glavno Vučićevo orožje v medijski vojni je državni operater Telekom Srbija. Konec lanskega leta se je v tej vojni odprla nova fronta, torej napad na United Group, vendar ne v njenem informativnem delu, temveč v delu lastništva pravic do prenosa tekem Premier lige na Balkanu, piše The Times. Premier liga je bil eden od adutov športnega dela Šolakove medijske skupine, v kateri je deset Sport Klub kanalov. Julija so pravice izgubili, ker je srbsko državno podjetje Telekom Srbije za te pravice odštel astronomskih 600 milijonov evrov, kar je 700-odstotno povišanje cene v primerjavi s ceno, ki ji je prej plačeval Sport Klub. Telekom Srbije, za katerim stoji Vučić, bo za eno sezono plačal neverjetnih sto milijonov evrov.
“Pravice do Premier lige so bile institucija za Sport Klub,” je za The Times povedal Igor Božić, urednik N1 v Beogradu, podružnice United Groupa. “Potem je Telekom prevzel tiste pravice, za kar so bili osebno motivirani. Šolakovi mediji so zelo kritični do Vučićevega režima, Telekom pa je del tega režima. Šolak je torej sovražnik Vučićevega režima. On noče igrati po predsednikovih pravilih.”
Vučić in njegova medijska “roka” (Telekom) morata zdaj nekako odstraniti posledice precejšnje javne sramote, je še zapisal The Times in zaključil, da so Šolaka v prorežimskih medijih v Srbiji vedno brez dokazov obtoževali nezakonitega pridobivanja lastnine in poskusa odstranitve predsednika z oblasti.
V januarskem članku časopisa Informer so celo trdili, da je bil Šolakov nakup Southamptona del britanske zarote, da bi oslabili Vučića in povzročili gospodarsko škodo Srbiji.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!