Oglaševanje

Izpoved potnika, ki je edini preživel letalsko nesrečo v Indiji: Vsak dan je boleč

author
N. M. A.
03. nov 2025. 12:21
Viswashkumar Ramesh - letalska nesreča Air India
Edini preživeli potnik Visvaškumar Rameš. | Foto: PROFIMEDIA

Visvaškumar Rameš je slabega pol leta po strmoglavljenju letala Air India, ki ga je kot edini potnik preživel, fizično in psihično "zlomljen". V nesreči je izgubil brata, ostal je brez dohodka, kot poroča, pa se celo z lastnim sinom ne more pogovarjati. Institucionalne podpore nima, prav tako ni prejel ustrezne podpore družbe Air India, ki je pod drobnogledom preiskovalcev.

Oglaševanje

Visvaškumar Rameš je edini preživel letalsko nesrečo družbe Air India 12. junija letos. V tragediji je umrlo 260 ljudi – 241 potnikov in članov posadke na krovu letala ter 19 ljudi na tleh. Letalo družbe Air India, namenjeno na londonsko letališče Gatwick, je strmoglavilo le nekaj trenutkov po vzletu. Radar je zaznal, da se je letalo uspelo dvigniti le 190 metrov, nato je strmoglavilo ter zadelo stavbo bolnišnice in medicinske fakultete B. J. Medical College v mestu Ahmedabad.

"Vsepovsod okoli mene so bila trupla," je po nesreči Rameš povedal za indijski novičarski kanal DD India. Na letalu je sedel na sedežu 11 A, ki je bil ob zasilnih vratih, skozi katera mu je uspelo splezati po strmoglavljenju. Ko je prispel v bolnišnico, je takoj prosil za pomoč pri iskanju brata, a njegov mlajši brat Ajajkumarju, ki je sedel v drugi vrsti, se ni uspel rešiti.

Oglaševanje

Kot je poudaril Rameš, se je zgodil čudež. "Sem edini preživeli. Še vedno ne morem verjeti, to je čudež," je dejal.

Nesreča letala Air India
Foto: PROFIMEDIA

Brez denarja in institucionalne podpore

Slabega pol leta po nesreči pa je 40-letni Rameš spregovoril za Sky News. Kot je pojasnil, ga je travma "zlomila".

Oglaševanje

Danes se počuti zlomljenega, hiše ne zapušča, temveč sam sedi v spalnici in "nič" ne počne. "Razmišljam samo o bratu, on je bil zame vse," je pojasnil in dodal: "Ne morem veliko govoriti. Celo noč premišljujem, psihično trpim. Vsak dan je boleč za vso družino."

A kljub neizmerni bolečini se je odločil, da bo spregovoril o nesreči. Med drugim želi s tem pritisniti tudi na družbo Air India, da bi se ta odzvala na katastrofalne posledice nesreče ter vsaj v neki meri poskrbela tudi za njegovo družino. Kot je pojasnil, se sam namreč sedaj sooča s posttravmatsko stresno motnjo (PTSM) in ni sposoben govoriti z ženo in s štiriletnim sinom Divangom.

Rameš izpostavlja, da še vedno trpi tudi zaradi telesnih bolečin; spopada se z bolečinami v kolenu, rami in hrbtu ter z opeklinami na levi roki. Pravi, da mu mora pri vsakdanjih opravilih, kot je prhanje, pomagati žena.

Oglaševanje

Predstavnika njegove lokalne skupnosti Sanjiv Patel in Radd Seiger v Leicestru, kjer živi z družino, pravita, da je seznam stvari, ki jih Rameš potrebuje, da bi spet postavil življenje na noge, "neskončno dolg". Predvsem izpostavljata finančno podporo. Rameš je namreč vse svoje prihranke porabil za ustanovitev ribiškega podjetja v Indiji. Po nesreči je podjetje prenehalo poslovati, kar pomeni, da družina nima dohodka.

Nesreča letala Air India v Ahmedabadu
Foto: PROFIMEDIA

Pravita, da je družba Air India preživelemu potniku ponudila enkratno izplačilo v višini 24.500 evrov, Rameš pa je ponudbo sprejel. A kot je pojasnil Seiger, ta znesek "niti približno ne zadostuje" za vse, kar njegova družina potrebuje, medtem ko ne more delati ali zapustiti doma – od pomoči pri prevozu sina v šolo do hrane ter zdravniške in psihiatrične pomoči.

Po nesreči naj bi družini britanska vlada namreč odvzela tudi socialno pomoč, ker so v tujini ostali dlje od predpisanega roka, še piše Sky News. Kot sta še pojasnila predstavnika lokalne skupnosti, pa Rameš tudi po vrnitvi domov v Veliko Britanijo ni prejel ustrezne zdravniške pomoči.

Oglaševanje

Preliminarno poročilo o nesreči, ki ga je julija objavil indijski urad za preiskovanje letalskih nesreč, navaja, da je bil dovod goriva v motorje prekinjen le nekaj sekund po vzletu. Kot je navedeno v poročilu, so posnetki nadzornih kamer na tleh ujeli, da se je na letalu kmalu po vzletu aktivirala manjša vetrna turbina, ki ob izpadu letalskih motorjev postane glavni vir energije.

Boeing brez krivde, letalski prevoznik pod drobnogledom

Kot je še pokazalo preliminarno poročilo, proizvajalec letala Boeing in proizvajalec motorjev GE Aerospace ne nosita nobene odgovornosti za nesrečo.

Se je pa pod pritiskom znašel sloviti indijski konglomerat Tata Group, ki je leta 2022 družbo Air India kupil od indijske vlade.

Oglaševanje

Letalski prevoznik se je sicer po nesreči znašel pod drobnogledom letalskih agencij. Nadzorna agencija Evropske unije je napovedala preiskavo nizkocenovne podružnice Air India, ki po pisanju Reutersa na letalu ni zamenjala okvarjenih delov motorja in je celo ponarejala dokumente.

Indijska agencija je medtem družbo opozorila zaradi zamud pri varnostnih pregledih toboganov za evakuacijo in resnih kršitev glede urnikov dežurstev pilotov.

Teme

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje

Spremljajte nas tudi na družbenih omrežjih