Oglaševanje

Slovenci ostajajo zvesti Hrvaški, odvrnile jih niso niti višje cene

author
STA
03. sep 2025. 16:20
Hrvaška, obala, turizem, plaža, hrvaška plaža
PROFIMEDIA

Hrvaški turizem beleži rekordne rezultate pri obisku in potrošnji, je ob predstavitvi letošnjih turističnih rezultatov izpostavil hrvaški minister za turizem in šport Tonči Glavina. A je opozoril, da mora biti Hrvaška cenovno konkurenčnejša. Slovenci ostajajo med najzvestejšimi gosti in jih je bilo več kot lani.

Oglaševanje

Hrvaško je po prvih, nepopolnih podatkih v prvih osmih mesecih letos obiskalo 17,2 milijona gostov, ki so ustvarili 89,8 milijona nočitev. To je za dva odstotka več prihodov in 0,5 odstotka več nočitev kot v enakem obdobju lani, je ob predstavitvi rezultatov sporočil hrvaški minister za turizem in šport Tonči Glavina.

Cestni promet se je od začetka januarja do konca avgusta v primerjavi z lani povečal za štiri odstotke, zračni za šest odstotkov, morski pa za dva.

Oglaševanje

Za 3,6 odstotka več so v turističnem sektorju v tem obdobju izdali tudi davčno potrjenih računov. Njihova vrednost se je povečala za 9,9 odstotka na 5,997 milijarde evrov, Glavina pa je izpostavil tudi 100-odstotno povečanje prihodkov od tujih turistov v zadnjih desetih letih.

V juliju in avgustu je Hrvaško obiskalo 9,6 milijona gostov, ki so ustvarili 60,4 milijona prenočitev, kar je za 0,5 oz. 1,3 odstotka manj kot v enakem obdobju lani.

Glavina je glavni del sezone ocenil kot nekoliko slabšega od lanskega, prepričan pa je, da bi bili rezultati boljši, če bi bili "nekoliko konkurenčnejši v določenih segmentih".

Oglaševanje

"Naslednje leto bo odvisno izključno od cenovne konkurenčnosti"

Naslednje turistično leto bo po njegovih besedah odvisno izključno od cenovne konkurenčnosti, sicer letošnjih rezultatov ne bodo ponovili. Pri tem je poudaril, da to ne pomeni nujno najnižjih cen, vendar pa je treba zagotoviti, da tisto, kar ponujajo, upraviči ceno.

Direktor Hrvaške turistične skupnosti Kristjan Staničić je kot izziv na področju cen izpostavil predvsem namestitve in gostinsko ponudbo v srednjem razredu, pa tudi cene v trgovinah.

Poreč,morja,zahod,Istra,hrvaška,obala,silhueta,poletje
Foto: PROFIMEDIA

"Hotel ali kamp s petimi zvezdicami je še vedno ugodnejši v primerjavi s podobnimi namestitvami v drugih sredozemskih državah. Po drugi strani pa imamo izziv pri objektih s tremi zvezdicami, ki so cenovno zelo blizu ali celo nekoliko dražje od podobnih kapacitet v drugih državah," je pojasnil.

Oglaševanje

Podobno je po njegovih besedah na področju gostinstva, kjer so vrhunske restavracije cenovno konkurenčne, gostinske storitve srednjega in nižjega ranga pa nekoliko dražje v primerjavi s konkurenco.

"Tu se pojavlja problem nezadovoljstva turistov, saj primerjajo cene z drugimi destinacijami in svojo lastno državo," je še povedal Stanič, kot problematične pa izpostavil tudi cene v trgovinah, saj veliko turistov, ki bivajo v apartmajih, hodi po nakupih v trgovino.

Slovenci južni sosedi ostajajo zvesti

Višje cene od letovanja na Hrvaškem niso odvrnile Slovencev. Številke po besedah Staničića potrjujejo, da jih je bilo letos več kot lani, ustvarili pa so tudi več nočitev. V prvih šestih mesecih jih je bilo za 3,3 odstotke več, ustvarili pa so za 5,1 odstotka več nočitev. Kakšen je bil njihov obisk v juliju in avgustu, bo znano po vseh obdelanih podatkih.

Oglaševanje

Hrvaško je letos po drugi strani obiskalo manj državljanov Nemčije, Francije, Nizozemske in Madžarske.

Staničić rast števila gostov iz Slovenije pripisuje bližini trga, raznolikosti in poznavanju turistične ponudbe, pa tudi temu, da je Hrvaška konkurenčna v primerjavi z nekaterimi drugimi destinacijami, kamor še radi potujejo Slovenci. Ta trend se bo po mnenju Staničića nadaljeval tudi v prihodnosti.

Teme

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje

Spremljajte nas tudi na družbenih omrežjih