Vučić kljub prepovedi EU dovolil predvajanje ruskega propagandnega stroja

Svet 04. Mar 202214:58 > 15:5621 komentarjev
Aleksandar Vučić Vladimir Putin
Foto: PROFIMEDIA

Srbsko državno podjetje Telekom Srbija je v svojo programsko shemo ponovno uvrstilo RT in Sputnik, ruski državni televiziji, ki ju je EU prepovedala, rekoč, da je to "Putinovo propagandno orožje". Zaradi odločitve Telekoma Srbija, ki sta ji sledili tudi Telekom Srpske in M:TEL, sta RT in Sputnik spet dostopna v Srbiji, Bosni in Hercegovini in Črni gori. Ta odločitev ni mogla biti sprejeta brez Vučićevega soglasja, pišejo mediji na Balkanu, Srbija pa je tudi med redkimi državami, ki po agresiji na Ukrajino zoper Rusijo niso uvedle sankcij.

Visoki predstavniki Evropske unije bi bili ob sprejetju odločitve o prepovedi predvajanja ruskih državnih televizij RT (Russia Today) in Sputnik težko bolj jasni.

“Kremelj kot orodje v napadu na Ukrajino uporablja sistematično manipuliranje z informacijami in dezinformacije. To predstavlja tudi pomembno in neposredno grožnjo javnemu redu in varnosti EU,” je denimo sporočil visoki zunanjepolitični predstavnik Unije Josep Borell. Dodal je, da gre za pomemben korak proti manipulacijski operaciji ruskega predsednika Vladimirja Putina.

Predsednica Evropske komisije Ursula von den Leyen pa je dejala: “Besede so v času vojne izjemno pomembne. Priča smo masovni propagandi in širjenju dezinformacij o sramotnem napadu na suvereno državo. Kremlju ne bomo dopustili, da prek svojega propagandnega orožja širi toksične laži, ki opravičujejo rusko agresijo.”

Sankcije, ki jih je sprejela Evropska unija, zajemajo vsa sredstva prenosa in distribucije vsebin teh dveh ruskih državnih medijev, torej tudi kablov, satelitov, IPTV, platform, spletnih strani in aplikacij. RT je bil ustanovljen leta 2005 pod imenom Russia Today. Financirajo ga ruske oblasti, svoje vsebine in oddaje pa širi prek spletnih strani v več tujih jezikih (med drugim v angleščini, francoščini, španščini in arabščini). RT je že imel težave z ameriškimi in nemškimi regulatorji že pred rusko invazijo v Ukrajini.

Prav v teh dneh je zaradi pritiskov ruskih oblasti, kako naj RT poroča o vojni v Ukrajini in v znak protesta proti tej vojni, odstopila glavna urednica Marija Baronova.

A srbski državni Telekom se je kljub temu odločil, da ta Putinova televizijska programa vrne v programsko shemo, čemur sta sledila tudi Telekom Srpske in M:TEL, kar pomeni, da sta RT in Sputnik naročnikom teh operaterjev v Srbiji, Črni gori in v Bosni in Hercegovini znova dostopna. Da lahko ta dva kanala spet predvajajo, so morali na Telekomu Srbije poiskati prav posebne tehnične rešitve, saj je RT in Sputnik izklopil tudi Eutelsat, kar pomeni, da so se za ponovno predvajanje teh dveh ruskih televizij še posebej potrudili.

Telekom Srbije RT
N1

Balkanski mediji pišejo, da ta odločitev ni mogla biti sprejeta brez vrednosti in soglasja srbskega predsednika Aleksandra Vučića. Telekom Srbija namreč od Srbije prejema precej finančne pomoči v različnih oblikah, nedavno je za neverjetnih 600 milijonov evrov kupil tudi pravice za predvajanje tekem Premier Lige, da bi postal v regiji še bolj dominanten in pridobil več naročnikov, ki lahko zdaj spremljajo tudi “rusko propagandno orožje”.

Telekom Srbije RT
N1

Vučićeva politika bi bila težko bolj dvolična. Po eni strani je Srbija v generalni skupščini OZN podprla resolucijo o obsodbi ruskega napada na Ukrajino, po drugi strani pa je Srbija ena redkih držav, ki zoper Rusijo ni sprejela sankcij. Prav tako je Vučić, ki v veliko javnih nastopih poudarja, da je proces približevanja Srbije EU prepočasen, zdaj sprejel oziroma odobril odločitev o predvajanju RT in Sputnika, ki je v direktnem nasprotju z odločitvijo Evropske unije.

To še ni vse. Srbija je tudi ena redkih držav, ki za ruska letala ni zaprla zračnega prostora. Ob tem pa bo srbski državni letalski prevoznik Air Serbia število direktnih letov v Moskvo celo povečal.

Komentari

Vaš komentar