Je Barilla res italijanska znamka testenin številka ena? Sodnik pravi: ne

Gospodarstvo 29. Okt 202206:07 2 komentarja
Barilla
PROFIMEDIA

Italijanski multinacionalki Barilla se v ZDA obetajo težave. Zvezni sodnik v New Yorku je namreč pred nekaj dnevi odločil v prid kalifornijskemu paru, ki je kupil tri škatle testenin misleč, da so italijanske. Na testeninah, ki jih Barilla ponuja ameriškim potrošnikom, piše, da gre za "italijansko znamko testenin številka ena." Te tri škatle testenin, vsaka je stala okoli dva evra, bi lahko zdaj privedli celo do morebitne skupinske tožbe, kar pa bi Barillo utegnilo stati na milijone dolarjev zaradi zavajanja o izvoru sicer svetovno znanih testenin.

V Združenih državah Amerike odmeva odločitev zveznega sodnika v New Yorku, ki je odločil, da je kalifornijski par, Matthew Sinatro in Jessica Prost, ki je zoper Barillo lani vložil tožbo, utrpel gospodarsko škodo. Sodnik je tudi zavrnil prošnjo Barille, italijanske multinacionalke, naj postopek pred sodiščem ustavi. Ta se tako nadaljuje. Zakaj gre?

Matthew Sinatro in Jessica Prost sta lani kupila več škatel testenin Barilla, misleč, da so izdelane v Italiji. Sinatro je kupil eno škatlo testenin v San Franciscu, stala je okoli dva evra, Jessica Prost pa je kupila dve škatli v Los Angelesu, vsaka je prav tako stala okoli dva evra.

Je pa na škatlah testenin te blagovne znamke je zapis, da so testenine Barilla “italijanska blagovna znamka testenin št. 1”. A kalifornijski par je prepričan, da ta zapis kupca zavede, saj misli, da so testenine dejansko izdelane v Italiji. Pa niso. Na spletni strani Barille je namreč objavljeno, da so testenine, ki se prodajajo v ZDA, izdelane v Iowi in New Yorku z enakimi stroji, kot jih uporablja tovarna v Parmi v Italiji.

Še več: tožnika sta trdila, da Barilla, ki je nastala leta 1877 v majhnem italijanskem mestecu, potem pa zrasla v mednarodno skupino, ki je prisotna v več kot sto državah, napačno predstavlja svoje italijansko poreklo, saj uporablja barve italijanske zastave, s čimer “še bolj utrjuje prepričanje, da so izdelki narejeni v Italiji” in da z Barilla zavaja z oglaševalsko kampanjo, v kateri se svoje testenine predstavlja kot “avtentične, pristne italijanske testenine, izdelane iz sestavin, ki izvirajo iz Italije (kot je pšenica durum) in so proizvedene v Italiji”, čeprav to ni res.

testenine, makaroni,
Profimedia

Sinatro in Prost trdita, da testenin ne bi kupila, če bi vedela, da niso proizvedene v Italiji, saj da ne gre le za tradicijo pridelave testenin, ampak tudi za to, da jih tam večinoma delajo iz beljakovinsko bogate durum pšenice, zaradi česar so tudi bolj kakovostne. In da bi, če bi vedela, kaj je res, v trgovini raje kupila kakšne druge testenine, ki so lahko tudi za pol cenejše od testenin znamke Barilla.

Po poročanju nekaterih ameriških medijev naj bi bila iz sestavin, ki izvirajo iz Italije, na trgovskih policah v Ameriki samo dva izdelka Barille, in sicer tortelini ter predpripravljena lazanja. Sestavine za vse ostale testenine Barille, ki se prodajajo v ZDA, pa naj bi bile iz Amerike in iz drugih držav.

Barilla Elbows
PROFIMEDIA

Zvezni sodnik v New Yorku po tem je odločil, da se sodni postopek nadaljuje in s tem zavrnil zahtevo Barille, naj se ta ustavi. Lahko se zgodi, da sta Matthew Sinatro in Jessica Prost pravzaprav le sprožitelja skupinske tožbe proti Barilli, ki bi to multinacionalko lahko stala na milijone dolarjev. Tudi sodnik je ocenil, da se Barilla skupinski tožbi ne more izogniti. Sinatro in Prost pa poleg denarne odškodnine od sodišča zahtevata tudi, da Barilli prepove uporabo slogana “italijanska blagovna znamka testenin št. 1” in po njuno zavajajočih oglaševalskih kampanj na ameriških tleh.

Sodnik je prepričan, da sta tožnika utrpela “gospodarsko škodo” in tudi predložila dovolj dokazov za to, da ne bi kupila izdelkov Barilla, če bi vedela, da niso izdelani v Italiji. Tiskovni predstavnik Barille pa je za The Washington Post dejal, da so trditve razočaranih kupcev “popolnoma neutemeljene, saj na embalaži testenin piše, da so testenine narejene v ZDA s sestavinami iz ZDA in drugih držav. Zelo smo ponosni na italijansko dediščino blagovne znamke, italijansko znanje in izkušnje podjetja ter kakovost naših testenin v ZDA in po svetu,” so še dodali v podjetju Barilla.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje