Znamenita revija TIME je v zadnji izdaji na naslovnico uvrstila ustanovitelja in glavnega izvršnega direktorja družbenega omrežja Facebook Marka Zuckerberga s pomenljivim vprašanjem: "Želite izbrisati Facebook?".
Na naslovnici zadnje številke revije TIME, ki izhaja v New Yorku, je fotografija ustanovitelja in glavnega izvršnega direktorja družbenega omrežja Facebook Marka Zuckerberga. V zadnjem tednu je bil deležen mnogih kritik na račun tega, da ne stori dovolj za varnost omrežja in da so njegovi algoritmi usmerjeni tako, da mnenjsko delijo javnost in škodijo otrokom.
Na naslovni fotografiji revije je čez Zuckerbergov obraz ilustrirana ikona s pomenljivim vprašanjem: “Želite izbrisati Facebook?”, ki sta mu ponujeni dve možnosti odgovora: “Prekliči” ali “Izbriši”.
How Facebook forced a reckoning by shutting down the team that put people ahead of profits https://t.co/xm1uu7SCfl
— TIME (@TIME) October 8, 2021
Za Zuckerbergom slab teden
Slab teden se je za Zuckerberga začel takoj v ponedeljek. Najprej je svojo identiteto razkrila nekdanja podatkovna znanstvenica na Facebooku Frances Haugen, ki je pred tem kot anonimna žvižgačica javnosti razkrila več informacij o spornem delovanju tehnološkega giganta.
Kasneje je Facebook doletel največji izpad omrežja v zadnjih letih. Delnice podjetja Facebook so samo na ta dan izgubile pet odstotkov vrednosti, Zuckerbergovo premoženje pa se je skrčilo za šest milijard evrov.
S platformo ljudje načrtujejo nasilje
Žvižgačica Haugen, ki je na Facebooku delala v ekipi, ki se ukvarja z lažnimi informacijami, je ameriškim zakonodajalcem ta teden razkrila, kako je Facebook sledil visokim dobičkom medtem ko so ignorirali varnost uporabnikov omrežja. Pravi, da je Facebook naredil premalo, da bi preprečil, da bi platformo ljudje uporabljali za načrtovanje nasilja.
Naslovni prispevek v reviji TIME, na kateri je prikazan Zuckerberg, je naslovljen “Kako je Facebook izsilil obračun s tem, da je razpustil ekipo, ki je ljudem dajala prednost pred denarjem“.
V prispevku obsežno govorijo o Facebookovi skupini za državljansko integriteto in opozarjajo, kako so odločitve velikana družbenih medijev odtujile številne člane ekipe, ki se bori proti dezinformacijam in sovraštvu. Facebook je skupino razpustil decembra 2020, dogodek pa je na koncu pripeljal do tega, da je Haugen postala žvižgačica.
“Ne glede na prihodnjo usmeritev Facebooka je jasno, da se je nezadovoljstvo začelo razraščati iz notranjosti. Pričanje in dokumenti, ki jih je razkrila Haugen, so že sprožili pozive k strožji ureditvi in izboljšali kakovost javne razprave o vplivu družbenih medijev,” je zapisal avtor prispevka Billy Perrigo.
Navedbe “preprosto ne držijo”
V začetku tedna je z besedami, da navedbe “preprosto ne držijo“, pričanja Haugen komentiral tudi Zuckerberg sam. “Argument, da zaradi dobička namerno spodbujamo vsebine, ki ljudi razjezijo, je globoko nelogičen,” je v zapisu zaposlenim dejal ustanovitelj Facebooka, zapis pa je kasneje tudi javno objavil.
“Ne poznam nobenega tehnološkega podjetja, ki bi si prizadevalo za izdelavo produktov, ki bi ljudi jezili ali jih delali depresivne. Moralne, poslovne in produktne spodbude vse kažejo v nasprotno smer,” je navedel Zuckerberg.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!