Kitajski avtomobilski proizvajalci osvajajo Evropo, industrija razdeljena

Magazin 21. Okt 202215:15
BYD

Nekateri konkurenti so bili nad predstavitvijo znamke BYD na aktualnem pariškem avtomobilskem salonu prijetno presenečeni, drugi malo manj.

Evropski avtomobilski proizvajalci dobivajo novo močno konkurenco. Medtem ko so kitajski proizvajalci pred desetletjem ali dvema v Evropo najprej pošiljali avtomobile, ki niso niti približno segli do kolen evropskim, pa znamki, kot sta Great Wall in BYD, z zadnjimi rezultati na preizkusnih trkih Euro NCAP in pa s predstavitvijo na aktualnem avtomobilskem salonu v Parizu kažeta na to, da tokrat mislijo resno.

Obe znamki namreč dokazujeta, da sta povsem konkurenčni evropskim, v marsičem pa lahko celo prekašata konkurenco na stari celini, še zlasti na področju električnih vozil. Obe znamki se namreč osredotočata predvsem na omenjeno vrsto pogona, hkrati pa sta cenovno konkurenčni oziroma celo boljši kot ”domača” konkurenca. In medtem ko nekatera podjetja, kot je Mercedes-Benz, bogato konkurenco z Vzhoda pozdravljajo, ji drugi nasprotujejo.

BYD

Med glasnimi nasprotniki so tako francoska oblast in pa francoske avtomobilske znamke, koncerna Renault in Stellantis. Medtem ko Emanuele Macron Evropsko unijo po poročanju ameriškega portala Bloomberg poziva k povečanju subvencij za električne avtomobile, Carlos Tavares, prvi mož Stellantisa, poziva k povišanju uvoznih dajatev za avtomobile, izdelane na Kitajskem, z 10 na 25 odstotkov, s čimer bi bili deležni enakih davkov, kot so jih na Kitajskem.

Hkrati se je na topel sprejem kitajskih znamk v Evropi odzvala tudi ena izmed vodilnih članic organizacije Transport & Environment, ki povezuje organizacije, aktivne na področju prometa in okolja, ki spodbujajo trajnostni promet v Evropi. Dejala je, da je evropska avtomobilska industrija resda zaspala na področju razvoja električnih avtomobilov, in to ravno v času preboja kitajskih ter ameriških podjetij; vseeno pa jim mora zdaj Evropska unija pristopiti na pomoč, saj se bodo le tako izognili zmanjšanju njihove moči in posledično propadanju podjetij ter številčnim odpuščanjem.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.