Ivo Boscarol presenetil: prodal je Pipistrel, sedež ostaja v Ajdovščini

Gospodarstvo 17. Mar 202213:25 > 20:19 8 komentarjev
Ivo Boscarol, Pipistrel
Borut Živulovič/BOBO

Novi večinski lastnik ajdovskega pionirja na področju električnih letal Pipistrela je ameriško podjetje Textron, ki trguje na newyorški borzi. Ustanovitelj Ivo Boscarol ohranja manjši poslovni delež, naslednji dve leti bo ostal tudi svetovalec in zaslužni predsednik podjetja, je prvi poročal letalski portal Sierra5.net.

Novi lastnik Pipistrela bo ameriški Textron, veliki proizvajalec letal Cessna, Beechcraft in Bell. Pogodba je sklenjena, zdaj čakajo še na dovoljenja regulatorjev, vse naj bi bilo zaključeno do junija. “Textron se je obvezal, da bo ohranil blagovno znamko Pipistrel, sedež, raziskave in razvoj ter tovarni v Sloveniji in Italiji, obenem pa zagotovil dodatne naložbe za razvoj novih proizvodov,” je povedal šef Textrona Scott Donnelly. Časopis Delo poroča, da je Boscarol Pipistrel prodal za 218 milijonov evrov.

Dosedanji večinski lastnik Ivo Boscarol (v lasti je imel 75 odstotkov, še 25 odstotkov pa njegova hči Anastasia Taja Boscarol) ostaja manjšinski lastnik. Kolikšen bo njegov delež, še ni znano, prav tako podjetji nista razkrili višine transakcije. Boscarol bo še dve leti ostal svetovalec in zaslužni predsednik podjetja. Odločitev za prodajo je pojasnil tako: “Za zagotovitev doseganja Pipistrelovih ambicioznih ciljev ter za nadaljevanje naše zgodbe o uspehu bo združitev Textrona in Pipistrela omogočila dostop do strokovnega znanja in virov, ki Pipistrelu samemu sicer ne bi bili dostopni.”

Textron, ki ima sedež na Rhode Islandu, je v poslovnem letu 2020 ustvaril 11,6 milijarde dolarjev prihodkov (po trenutnem tečaju 10,5 milijarde evrov) in 750 milijonov dolarjev (680 milijonov evrov) čistega dobička. S prevzemom Pipistrela podjetje (po navedbah v današnji borzni objavi) cilja na segment trajnostnega letalstva. Za to bo ustanovil novo divizijo Textron eAviation s sedežem v Kansasu, del katere bo tudi Pipistrel. V okviru te namerava razvijati letala tako za urbani zračni promet nad mesti kot tudi za področje splošnega letalstva, prevoz tovora in za posebne namene, so zapisali.

Slovenija, Italija, Kitajska

Pipistrel ima podjetji v Sloveniji in Italiji, poteka pa tudi večji projekt na Kitajskem. Ajdovsko podjetje je v letu 2018 začelo projekt gradnje letalskega centra v Jurongu. V milijardo evrov vreden projekt se je Pipistrel podal skupaj s kitajskim sovlagateljem, ajdovsko podjetje naj bi vložilo 350 milijonov evrov. Po Boscarolovih besedah je letalski center z lastnim letališčem, stanovanjskim naseljem ter tovarno letal, v kateri se bosta za kitajsko tržišče in enajst okoliških držav, ki so od predlani skupaj s Kitajsko v brezcarinski uniji, proizvajala dva modela Pipistrelovih letal.

Lani je Pipistrel sklenil še en pomemben posel na Kitajskem: kitajskemu logistu SF Express bo dobavil tisoč brezpilotnih tovornih letal (oziroma dronov), ki jih razvija ajdovsko podjetje.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje