Manager leta 2021 je Telemachov Adrian Ježina

Gospodarstvo 30. Sep 202107:52 > 07:53 0 komentarjev
Adrian Ježina Telemach
Žiga Intihar

Predsednik poslovodstva Telemacha Adrian Ježina je manager leta 2021 po izboru Združenja Manager, ki naziv vsako leto podeli managerju za izjemne poslovne dosežke v podjetju, ki ga vodi. Ježina je Telemach preobrazil v tehnološko najmodernejše telekomunikacijsko podjetje pri nas, so v združenju obrazložili odločitev in dodali, da se v podjetju svoje družbene odgovornosti zavedajo tudi na področju uporabe tehnologije, ki ima lahko negativne učinke.

Upravni odbor Združenja Manager je za managerja leta 2021 izbral Adriana Ježino, predsednika poslovodstva družbe Telemach, najhitreje rastočega mobilnega operaterja v Sloveniji.

“Adrian Ježina je avtor izjemne preobrazbe Telemacha. Še več, to mu je uspelo z ekipo, ki jo je ‘podedoval’ od predhodnika. Pod njegovo taktirko kriznega in nato razvojnega managementa je podjetje izboljšalo poslovne rezultate, povečalo svoj tržni delež in zadovoljstvo zaposlenih,” so v združenju zapisali v obrazložitvi odločitve.

Štiri leta na čelu Telemacha

Ježina je Hrvat, rojen v ZDA. V svoji več kot 20-letni managerski karieri je bil magister ekonomije v vodstvih več podjetij: Siemens Converegence Creators Adria Region, Telekom Austria, Mobitel Bolgarija, Vipnet in B.net Hrvaška.

Januarja 2017 je prevzel vodenje Telemacha, ki je danes najhitreje rastoči mobilni operater, vodilni ponudnik televizije in fiksnega interneta v Sloveniji. Od julija letos vodi tudi Telemach Hrvaška.

Med drugim je član Rotary kluba Zagreb in član upravnega odbora hrvaške vaterpolske zveze ter vaterpolskega kluba Jadran. S tem je dosegel tudi svoje največje športne uspehe in v začetku 90. let prejšnjega stoletja dvakrat osvojil evropski pokal.

Prav tako je bil nagrajen za svoje managerske uspehe – za vodenje B.neta je leta 2010 prejel nagrado hrvaškega združenja managerjev za managerja leta v kategoriji srednje velikih podjetjih.

Telemachov vzpon med največje

Poslovni rezultati Telemacha se vsako leto izboljšujejo – čisti prihodki od prodaje so se od leta 2017 do leta 2020 povečali za 20 odstotkov na 240,7 milijona evrov, čisti dobiček je lani znašal 6,7 milijona evrov, dodana vrednost na zaposlenega pa 150 tisoč evrov, kar je 20 odstotkov več od povprečja panoge.

Število zaposlenih se je od leta 2017 do danes s 660 povzpelo na več kot 800. Ob tem je bila lani rast EBITDA Telemacha večja, kot je bila rast vseh treh njegovih največjih konkurentov skupaj.

“Ježina je s svojim vodenjem Telemach preobrazil v tehnološko najmodernejše telekomunikacijsko podjetje v Sloveniji. Pomembnost njihovega delovanja pa se je izkazala prav lani in letos, ko je bilo od telekomunikacij, internetnih in mobilnih povezav odvisno delovanje celotne družbe,” so sporočili iz Združenja Manager.

Razmerja moči med operaterji: kako gre Telemachu?

Telemach je bil konec letošnjega prvega četrtletja s 24,3-odstotnim tržnim deležem tretji največji ponudnik mobilne telefonije pri nas, kažejo podatki Agencije za komunikacijska omrežja in storitve (AKOS). Prvi je Telekom s 36,7 odstotka, drugi A1 s 30,8 odstotka. Telemach hkrati najhitreje raste: v zadnjih treh letih je delež dvignil za šest odstotnih točk. Telekomu Slovenije se je delež v tem času zmanjšal za 5,8 odstotne točke, A1 za 0,7 odstotne točke. Edini operater, ki je poleg Telemacha v tem času vidneje povečal tržni delež, je T-2: s 6 na 7,8 odstotka.

Po podatkih AKOS je bil v prvem letošnjem četrtletju Telemach tudi vodilni slovenski ponudnik dostopa do širokopasovnega interneta z 31,1-odstotnim deležem, sledita Telekom Slovenije z 28,5-odstotnim in T-2 z 20-odstotnim deležem. V zadnjih treh letih je Telemach delež povečal za 5,5 odstotne točke, najbližjemu zasledovalcu Telekomu Slovenije je delež upadel za 6,8 odstotne točke, še kažejo podatki agencije.

S fokusom na zaposlene

Ježina pravi, da je imel ob prihodu v Telemach največ izzivov prav zaradi slabe klime v podjetju, silosov in nezaupanja. Vodenje z zgledom, jasna strategija, koraki v pravo smer, kot je določanje skupnih ciljev, in postopno pridobivanje zaupanja ljudi so tisti ključni elementi, ki so krivuljo uspeha Telemacha obrnili navzgor.

Verjame, da bodo tako kmalu postali tudi najboljši zaposlovalec v Sloveniji. V podjetju imajo sistem razvoja kadrov, zaposlenim ponujajo tri izobraževalne dni letno, obenem spodbujajo zdravje z brezplačnim fitnesom, kartami za sezonske športne aktivnosti, organizacijo športnega dne, vitamini v pisarni.

V podjetju tretjina managerk

Spodbujajo uravnoteženost – na vodstvenih delovnih mestih imajo 30 odstotkov managerk.

Zavedajo se svoje družbene odgovornosti – tudi na področju uporabe tehnologije, ki ima lahko negativne učinke. Pred dvema letoma so tako zagnali projekt ‘Varni na spletu’, varni v svetu, v okviru katerega strokovnjaki na brezplačnih delavnicah osnovnošolce ozaveščajo o pasteh interneta.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!