Kitajski Geely bi lahko postal solastnik novomeškega Revoza

Delavci v tovarni Revoz v Novem mestu.
PROFIMEDIA

V Revozu se po obdobju negotovosti zaradi neredne dobave elektronskih sestavnih delov, ki jih vgrajujejo v Renaultova vozila, zdaj pojavljajo nova ugibanja o srednjeročni prihodnosti tega novomeškega podjetja. Časnik Finance namreč poroča, da bi v lastništvo Revoza lahko vstopil kitajski koncern Geely.

Avtomobilski proizvajalec Revoz se je dalj časa soočal z neredno dobavo elektronskih sestavnih delov, ki jih vgrajujejo v Renaultova vozila. Zaradi tega so lani spomladi morali preiti na zgolj eno proizvodno izmeno in odpustiti več sto delavcev. Še pred tem so odpustili približno 350 proizvodnih delavcev.

Negotovost okoli novomeške proizvodnje je naraščala, napetost pa je nekoliko popustila šele konec lanskega leta, ko je Renault Revoz uvrstil v svoje razvojne načrte, natančneje v divizijo Power oziroma Moč. Ta obsega tradicionalno osnovno dejavnost Renaultove skupine in bo še naprej razvijala inovativna termična in hibridna vozila z nizkimi emisijami.

Francoski avtomobilski velikan je načrte nadaljevanja proizvodnje oznanil tudi slovenski vladi. Gospodarski minister Matjaž Han je v zvezi z Renaultovimi nameni za Delo pojasnil, da se bodo usmerili v proizvodnjo električnih avtomobilov.

Clio ni več najbolj prodajan avto v Sloveniji
V Revozu iščejo načine, kako ohraniti proizvodnjo v Novem mestu (Foto: Borut Živulović/BOBO)

“Znotraj tega moramo najti priložnosti tako za Revoz kot celotno avtomobilsko industrijo in naše razvojne institucije. Ne zanima nas le proizvodnja, ampak tudi več slovenskega znanja in inovacij v avtomobilih,” je podčrtal.

Priložnosti bi na Dolenjskem iskal tudi Geely

Medtem ko podrobnih informacij o prihodnosti Revoza Renault še ni razkril, spletne Finance zdaj poročajo, da bi del rešitve za novomeško tovarno lahko bil tudi kitajski koncern Geely.

Kitajci bodo po neuradnih navedbah časnika v Revoz vstopili s solastniškim deležem, povezava Geelyja z Renaultom pa izhaja iz dogovora, ki sta ga oba proizvajalca podpisala julija letos.

Dogovor, vreden sedem milijard evrov, zajema razvoj novih hibridnih pogonskih sklopov in novih motorjev z notranjim zgorevanjem. Projekt so pod imenom Konj (angleško Horse) potrdili tudi v Renaultu.

Pri Financah med navajanjem neuradnih virov dodajo še, do proizvodne linije Revoza primerne le za manjša vozila, kakršna sta clio in twingo; za proizvodnjo večjih avtomobilov bi bila potrebna obsežna, tudi stomilijonska vlaganja.

Renault Clio
Clio naj bi bil del proizvodnje v Revozu še dve leti, medtem ko bodo twinga izdelovali le še približno leto dni (Foto: RENAULT)

Ravno tekoči trakovi, ki so namenjeni manjšim avtomobilom, naj bi bili med razlogi, da posla z Revozom nista sklenila Kia in Magna. Predstavniki obeh naj bi Novo mesto obiskali, ker so iskali nove proizvodne lokacije. Med morebitnimi novimi partnerji Revoza se ob Geelyju omenja še Nissan, ki je z Renaultom že zdaj povezan v zvezo.

Geely je že leta tesno povezan z Evropo. Leta 2010 so za 1,8 milijarde dolarjev (1,7 milijarde evrov) od Forda kupili Volvo Cars. Med znamkami, ki so prisotne na stari celini, so tudi Polestar, Lynk in Zeekr. Obenem bodo za Mercedes-Benz, v katerem imajo desetodstotni lastniški delež, proizvajali tudi novo generacijo električnih vozil znamke Smart.

Deset odstotkov lastništva imajo še v Daimlerju in proizvajalcu tovornjakov AB Volvo.

Geely, ki ima sedež v enem večjih kitajskih gospodarskih središč, mestu Hangžov, je lani ustvaril 148 milijard juanov (19,5 milijarde evrov) prihodkov, kar je kar 46-odstotni skok v primerjavi z letom prej. Za devet odstotkov se je lani povečal tudi dobiček, ki je znašal 5,3 milijarde juanov oziroma 693 milijonov evrov.

Prihodki Revoza so se skoraj prepolovili

V Revozu je danes zaposlenih 1.400 delavcev, kar je 45 odstotkov manj kot leta 2008, ko je podjetje doseglo vrhunec proizvodnje. Tudi ta je danes občutno manjša.

Po načrtih podjetja bodo letos proizvedli okoli 62 tisoč avtomobilov – 31 tisoč cliov in približno toliko twingov, od tega bo 17 tisoč twingov električnih. Za primerjavo, leta 2008 je iz Revoza zapeljalo 212 tisoč avtomobilov.

Prihodki Revoza so lani znašali 938 milijonov evrov, kar je zadoščalo za 4,8 milijona evrov dobička. Prihodki padajo že od leta 2019 in so se do lani skoraj prepolovili. Enako velja za dobiček, ki je bil leta 2019 dobrih 80 odstotkov večji od lanskega.

V novomeškem Revozu zagotavljajo, da bodo twinga izdelovali še približno leto dni, medtem ko bo clio po navedbah Financ del proizvodnje še dve leti. Prihodnje leto naj bi minilo tudi brez večjih sprememb glede števila zaposlenih.