5 znakov, ki lahko kažejo na pomanjkanje vitamina C

Magazin 14. Sep 202208:45
Delite:
Ženska
Foto: Profimedia

Vitamin C ne skrbi le za močan obrambni mehanizem telesa, potrebujemo ga tudi za elastičnost kože in vezi ter za trdnost zob in kosti. Kateri znaki lahko kažejo na pomanjkanje vitamina C?

Slaba koža

Pomanjkanje vitamina C se bo hitro poznalo na naši koži. Ker je močan antioksidant, ščiti kožo pred škodljivimi zunanjimi dejavniki, jo pomlajuje, igra pa tudi pomembno vlogo pri tvorjenju kolagena.

Kolagen je pomembna beljakovina v telesu, ki deluje kot vezivo. Nahaja se v sklepih, kosteh, koži, laseh, krvnih žilah itn. Ob pomanjkanju vitamina C bo tvorba kolagena slabša, kar bomo hitro opazili na slabši ali celo poškodovani koži, laseh, nohtih itn. Dolgotrajnejše pomanjkanje vitamina C pa naj bi pripeljalo tudi do pilarne keratoze, sicer neškodljivega kožnega pojava, ki se kaže kot drobne pikice, ki spominjajo na kurjo kožo. Razlogov za nastanek pilarne keratoze je sicer več. Pomanjkanje vitamina C naj bi bil samo eden možen vzrok.

Boleči sklepi

Tudi naši sklepi so lahko na udaru zaradi pomanjkanja vitamina C in posledično slabšega tvorjenja kolagena. Pogosto so za bolečine v sklepih krive prav prenizke ravni vitamina C. Dolgotrajnejše pomanjkanje pa lahko vodi celo do takšne bolečine, da ima posameznik težave pri hoji. Prav tako bi pomanjkanje vitamina C lahko povzročilo otekanje sklepov.

Foto : Profimedia

Krvaveče dlesni

Rdeče, otekle in krvaveče dlesni so lahko posledica pomanjkanja vitamina C. Zaradi premalo vitamina C dlesni postanejo šibke, hitro zakrvavijo in se poškodujejo. Prav tako se v ustih lažje razvijajo škodljive bakterije, in ker je vitamin C močan antioksidant, nas varuje pred parodontozo in zobno gnilobo.

Slabša odpornost

Če smo pogosto prehlajeni in hitro zbolimo, potem se je dobro vprašati, ali nam morda primanjkuje vitamina C. Študije kažejo, da se vitamin C nahaja v različnih vrstah imunskih celic in pomaga v boju proti okužbam ter patogenom. Pomanjkanje vitamina C naj bi bilo povezano s slabšo odpornostjo organizma in večjim tveganjem za okužbe, vključno z resnejšimi obolenji, kot je pljučnica.

Foto : Profimedia

Utrujenost in slabo počutje

Nenehna utrujenost in slabo počutje sta prav tako lahko znak pomanjkanja vitamina C. Zanimivo je, da naj bi se utrujenost in razdražljivost pojavili celo pred popolnim pomanjkanjem tega dragocenega vitamina. Pozitivna informacija je, da naj bi težavi izzveneli hitro po vnosu višjih odmerkov vitamina C.

Viri vitamina C

Bogat vir vitamina C so: acerola, rdeča paprika, kivi, črni ribez, limona, pomaranča, jagode, brokoli, peteršilj, papaja, liči, špinača, šipek …

Članek je informativne narave. V primeru težav se morate nujno obrniti na ustreznega strokovnjaka.

VIR: https://www.healthline.com/ in https://www.medicinenet.com/

Spremljajte N1 Magazin tudi na Facebooku

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Komentari

Vaš komentar