Ali tudi vi med tekom delate napake, ki pripeljejo do poškodbe?

Magazin 20. Jun. 202214:151 komentar
Delite:
tek
Foto: Profimedia

Na žalost verjetno tudi vi počnete vsaj eno od naslednjih napak pri teku in s tem povečujete možnost za nastanek poškodbe.

Ne glede na to, ali tečete redno ali občasno, bi morali poznati nekatere napake in jih popraviti, če jih slučajno delate. Vam je katera znana?

Iz službe na tek

Imate sedeče delo? Še zdaleč niste edini. To ne pomeni, da ne morete teči, ampak da morate paziti, kako boste začeli. Nikar se s stola ne podajte direktno na tek, ampak se pred tem ogrejte in začnite s počasnim tempom. Ko bo srčni utrip pospešen in bo kri zakrožila po telesu, stopnjujte hitrost in intenzivnost.

Ste na dieti

Če ste na strogi dieti, ki od vas zahteva stradanje in odrekanje hrani, ni priporočljivo, da izvajate fizične aktivnosti. Že tako ali tako ste telo spravili v šok, saj mu ne nudite dovolj hranljivih snovi, ki jih potrebuje za normalno delovanje. Priporočamo posvetovanje z zdravnikom in urejeno prehrane, šele nato se lotite teka.

Slabo spite

Kako pogosto je za vami neprespana noč? Na dan vadbe lahko neprespanost naredi veliko škode, saj ne boste tako pozorni na vsak korak, tekaško tehniko in preostale stvari, zato lahko hitro pride do zvina, prask, zloma, padca … Ne pozabite tudi, da se med spanjem telo regenerira in spočije od naporne vadbe, ki ste jo opravili.

Težave z nespečnostjo se bodo začele poznati tudi na odpornosti, saj boste hitreje zboleli in ujeli viruse ter bakterije.

Prevelik pritisk

Dobro je, da si postavite določene cilje, saj boste tako vključili vse oblike vadb, tehniko teka in druge pomembne stvari, s katerimi boste napredovali. Vendar pa vas previsoki cilji lahko hitro ustavijo. Poglejmo primer: ko trenirate za določen tekaški dogodek, si zastavite razdaljo, ki jo morate preteči. Če tega ne dosegate dovolj hitro, si lahko naenkrat zastavite preveč kilometrov, na kar telo še ni pripravljeno, zato boste namesto napredka nazadovali.

Poleg tega boste povsem izčrpani in telo bo potrebovalo še več časa, da se spravi v prvotno stanje.

Odpravite se na tek, ko imate slab dan za vadbo

Prišli bodo dnevi, ko boste tekli bolje, in tudi taki, ko bo vsak meter težek in vas noge ne bodo ubogale. Imeti en tak dan je normalno, tudi dva. Če pa je za vami več takšnih tekaških vadb, je nekaj narobe in ne bi smeli siliti telesa v nov napor. Najprej potrebujete počitek, da boste lahko nadaljevali sveži in spočiti. Utrujeni boste naredili več škode kot koristi.

Spremljajte N1 Magazin tudi na Facebooku

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Komentari

Vaš komentar